Przy Krasińskiego pojawiły się pierwsze elastyczne słupki. "Nie różnią się one na pierwszy rzut oka niczym od tych żeliwnych, ale w kontakcie różnica jest znaczna" – informuje pełnomocnik prezydenta stolicy ds. rowerów.
300 słupków w całym mieście
Sprawdził to reporter tvnwarszawa.pl. – Rzeczywiście przy mocniejszym uderzeniu poruszają się – relacjonuje Lech Marcinczak, reporter tvnwarszawa.pl.Słupki będą stawiane w miejscach, gdzie ścieżka styka się z prostopadłą drogą. Chodzi o uniemożliwienia wjazdu samochodów na drogę dla rowerów lub chodnik. Wjechanie w metalową przeszkodę zapewne nie należy do najprzyjemniejszych.Nowe słupki zwracają uwagę mieszkańców. Gdy nasz reporter sprawdzał ich elastyczność, inny przechodzień postanowił też przekonać się, jak działają. Wybrał jednak zwykły, żeliwny.Jak informowaliśmy w kwietniu, Zarząd Dróg Miejskich chce zainstalować 300 sztuk elastycznych słupków. Będą oklejane folią odblaskową, a ich zwieńczenia pomalowane żółtą farbą. Zostaną posadowione w specjalnych gniazdach, które umożliwią ich demontaż na czas odśnieżania.ran