Tak Elisabetta przebiła się przez ścianę stacji CNK

Elisabetta już na stacji CNK
Źródło: TVN24
Tarcza Elisabetta drążąca tunel metra pod Wisłą przebiła się w piątek przez ścianę stacji Centrum Nauki Kopernik. Operacji przyglądała się kamera TVN 24.

- Tunele łączące stacje Dworzec Wileński i Centrum Nauki Kopernik są już gotowe – poinformowała spółka AGP Metro, wykonawca II linii metra.

Elisabetta już niespełna miesiąc temu znalazła się kilkanaście metrów przed CNK. Od tego czasu bardzo powoli, ostre, metalowe zęby tarczy przebijały się przez grubą betonową ścianę budowanej stacji.

Tunele pod dnem gotowe

Tunele pod dnem rzeki są gotowe. W czwartek jednym z nich przeszedł reporter TVN24 Łukasz Wieczorek.

Sama budowa tuneli ma się zakończyć już za miesiąc - drążenie trwa jeszcze na odcinku między Powiślem, a stacją Nowy Świat. Na samych stacjach trwają prace wykończeniowe.

II linia metra

Centralny odcinek II linii metra będzie się składać z siedmiu stacji i połączy Wolę z Pragą Północ. Koszt budowy to ponad 4 mld zł. Inwestycja jest opóźniona. Pierwotnie prace miały zakończyć się jesienią 2013 roku, aktualny termin to koniec września 2014 roku.

Można już przejść tunelem pod dnem rzeki

bf/b

Czytaj także: