W hali przylotów lotniska Chopina leżała sterta toreb i walizek, które nie trafiły na czas do podróżnych. Okazuje się, że to efekt zwiększonego wakacyjnego ruchu i problemów na wielu lotniskach w Europie.
Na taki widok natknęła się na początku sierpnia najpierw nasza dziennikarka, a kilka dni później - nasz czytelnik. Oboje przekazali nam zdjęcia stert bagaży w hali przylotów. Walizki i torby leżały przed biurem reklamacji bagażowych wieczorem siódmego sierpnia, a następnie dwunastego sierpnia.
Zapytaliśmy o to rzeczniczkę prasową lotniska Chopina Annę Dermont.
- Wielkie lotniska na zachodzie Europy zmagają się z problemem niedostarczonego bagażu. Mamy sygnały od linii lotniczych, że sytuacja zaobserwowana na naszym lotnisku jest tego właśnie efektem - wyjaśnia Dermont -Zagraniczne porty wysyłają do Warszawy bagaże, które nie były dostarczone pasażerom. W sytuacji, kiedy bagaż ma komplet przywieszek, a jego właściciel zgłosił fakt zagubienia, wtedy linia lotnicza dostarcza bagaż bezzwłocznie. Zdarzają się jednak sytuacje, że bagaż nie ma oznaczeń, lub kontakt z właścicielem jest utrudniony – wtedy ustalenie aktualnego miejsca pobytu pasażera stanowi wyzwanie, a bagaż musi poczekać na dostarczenie - dodaje Dermont.
Bagaże opóźnione z innych rejsów
Europejskie lotniska zmagają się w tym sezonie letnim z licznymi kłopotami. Po ustaniu obostrzeń, związanych z pandemią covid-19, pasażerów przybywa. Pracownicy wielu lotnisk strajkowali, domagając się podwyżek oraz poprawy warunków pracy.
Piotr Rudzki z biura prasowego lotniska Chopina wyjaśnia, że na lotniskach w Europie pojawiały się sytuacje, kiedy konieczne było wyłączenie całych części terminalu, by ustawić bagaż. - Zdarza się, że pasażerowie, którzy podróżują z przesiadkami, polecieli, a ich bagaż nie. Teraz te porty odsyłają do portów docelowych niedostarczone bagaże. Odsyłają je tam, gdzie powinny trafić, tam, dokąd był planowany rejs - tłumaczy Rudzki.
Piotr Rudzki dodaje, że bagaże widziane przez naszych informatorów nie zostały zagubione na Lotnisku Chopina. - W większości przypadków bagaże te wróciły opóźnione z innych lotnisk - mówi.
"Bagaże były bezpieczne"
Rzeczniczka prasowa wyjaśnia, że bagaże widziane przed biurem reklamacji bagażowych znajdowały się w wydzielonej strefie, pod opieką pracowników agentów obsługi naziemnej (AON).
- Za cały proces obsługi bagażowej odpowiedzialna jest linia lotnicza i działający na jej zlecenie agent obsługi naziemnej. Lotnisko zapewnia odpowiednią infrastrukturę, natomiast nie jest uprawnione do przekazywania bagażu pasażerom – jest to w kompetencjach przewoźnika i AON. Mimo to ściśle współpracujemy ze wszystkimi podmiotami działającymi na lotnisku, aby obsługa pasażerska odbywała się płynnie - poinformowała Anna Dermont.
Problem rozwiązany
Wieczorem w piątek, 19 sierpnia otrzymaliśmy wiadomość o uprzątnięciu sterty nieodebranych bagaży. - AON wraz z linią uporali się już z kwestią bagażu - przekazała nam Anna Dermont, dołączając zdjęcie sprzed biura reklamacji bagażowych.
Gdzie zgłosić zaginiony bagaż?
Pasażer, któremu po przylocie do Warszawy zaginął bagaż, powinien zgłosić się do Biur Bagażu Zagubionego w hali odbioru bagażu lub skontaktować się z biurem Lost & Found za pośrednictwem specjalnych telefonów umieszczonych w strefie ogólnodostępnej, na poziomie przylotów 2 - naprzeciwko Baltony. Na Lotnisku Chopina Biura Bagażu Zagubionego prowadzone są przez agentów handlingowych Welcome Airport Services i LS Airport Services. Przedmiotów zagubionych na terenie lotniska, z wyłączeniem rzeczy zagubionych w transporcie lotniczym, można poszukiwać w Biurze Rzeczy Znalezionych W przypadku zagubienia dokumentów tożsamości prosimy o kontakt z Placówką Straży Granicznej lub Komisariatem Policji Portu Lotniczego. INFORMACJA LOTNISKOWA dla podróżnych +48 22 650 42 20. Telefon czynny jest całą dobę, siedem dni w tygodniu
Przeczytaj także: Te walizki LOT wystawi na licytację
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvnwarszawa.pl