Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargi ekologów, a to oznacza, że decyzja środowiskowa dla kolejnego odcinka POW została utrzymana w mocy. 18-kilometrowy fragment pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska mają być gotowe do 2019 roku.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargi kasacyjne złożone przez Stowarzyszenia: Ekologiczny Ursynów i Światowid na wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Oferty 3 marca
Innymi słowy decyzja środowiskowa dla trasy ekspresowej S2 Puławska-Majdan (Lubelska) jest ważna. "Zarzuty Stowarzyszeń dotyczyły między innymi braku wariantowego przebiegu trasy, czynnego udziału społeczeństwa w postępowaniu czy też nie przeprowadzenia oddzielnego postępowania środowiskowego na obszary NATURA 2000" - przypomina GDDKiA.
Przetarg na zaprojektowanie i budowę trasy został ogłoszony 18 grudnia 2013 roku. Termin składania wniosków mija 3 marca 2014 roku. Przetarg jest dwuetapowy, w pierwszym wnioski sprawdzane są pod względem formalnym – oceniane będzie doświadczenie i potencjał techniczny, kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa wykonawcy. W kolejnym etapie kryterium oceny ofert będzie nie tylko cena, ale również okres gwarancji.
Budowa 18-kilometrowego odcinka ma pochłonąć prawie 7 miliardów złotych. Powstaną tunel, most, gigantyczna estakada nad parkiem krajobrazowym i kilka węzłów komunikacyjnych. Według drogowców nowy fragment POW ma być gotowy do 2019 roku.
20 km POW
Na razie Południowa Obwodnica Warszawy ma 20 km. Można nią przejechać od węzła Konotopa (gdzie łączy się z trasami S8 i autostradą A2) do węzła Puławska.
Docelowo trasa ma przejść tunelem pod Ursynowem, mostem nad Wisłą i połączyć się z trasami S17- Wschodnią Obwodnicą Warszawy. Dalej znów przejdzie w autostradę A2 na wschód.
su,ran/par
Źródło zdjęcia głównego: targeo.pl, tvn24.pl