Przejścia pod Centralnym jak nowe. "Kebab tam nie wróci"

fot. Tomasz Zieliński/tvnwarszawa.pl
fot
Źródło: | Fakty po południu
Zakończył się remont części przejść podziemnych od strony Emilii Plater i Złotych Tarasów. Jest czysto i jasno. – Kebab tam nie wróci – zapewnia rzecznik prasowy Grupy PKP, Łukasz Kurpiewski.

Trwa remont Dworca Centralnego przed Euro 2012. Krok po kroku odnawiane są perony i podziemne korytarze. Już wcześniej PKP zapowiadało, że modernizacja będzie oznaczać koniec śmierdzących bud z jedzeniem. Teraz nowe pawilony w korytarzach prowadzących od Emilii Plater do Złotych Tarasów czekają na najemców. Jakich?

- W ciągu miesiąca wprowadzą się tam między innymi saloniki operatorów komórkowych, biura podróży, kwiaciarnie, kawiarnie. Jedyne jedzenie, jakie tam będzie, to kanapki, ciastka czy kawa – zapowiada Kurpiewski.

Przez Emilii Plater nadal po pasach

Przechodnie już mogą, korzystając z odnowionej części, przejść pod Emilii Plater. Nie jest potrzebna tymczasowa zebra. Wciąż jednak nie wiedomo, kiedy i czy w ogóle żółte pasy i sygnalizacja znikną. Inżynier ruchu nie zdecydował jeszcze o ich likwidacji.

Na dziko, czy legalnie?

Członkowie stowarzyszenia Zielone Mazowsze przekonywali w grudniu zeszłego roku, że tymczasowe przejście na Emilii Plater powinno być stałym. Mogłoby to ukrócić dzikie przebieganie przez jezdnię. Przechodnie wchodzili na jezdnię mimo że podziemne przejscie jeszcze działało.

Czytaj też: pętlę przy Centralnym otworzą później

Co dalej na Centralnym?

Tymczasem zamknięta na potrzeby remontu została galeria od strony Al. Jerozolimskich.Zachowano przejścia na przystanki.

PKP informuje, że w czerwcu podróżnym udostępniona zostanie odnowiona hala główna, ze szklanym pawilonami, w których miejsce znajdą saloniki prasowe, kwiaciarnia, kawiarnie i punkt informacji turystycznej. Zobacz, jak ma wyglądać.

Prace nadal prowadzone będą na antresolach nad kasami biletowymi i od strony poczty. Robotnicy zajmą się też kolejnymi częściami peronów 1 i 4.

Modernizacja Dworca Centralnego rozpoczęła się latem 2010 roku, a zakończy na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2012. Remont ma kosztować 48 mln złotych - szacuje PKP.

band/mz

Czytaj także: