Od 1,7 mld zł do 544 mln. Rozrzut cen w przetargu na most Grota

Most Grota-Roweckiego idzie do remontu
Most Grota-Roweckiego idzie do remontu
Źródło: Dawid Krysztofiński/ tvnwarszawa.pl

Sześć firm chce przebudować most Grota i trasę AK. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum budujące centralny odcinek II linii metra. Modernizacja trasy i mostu ma się rozpocząć jeszcze w tym roku.

Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman. Za przebudową chcą ponad 1,7 mld złotych. Najtańsza oferta - 544 mln złotych wpłynęła od konsorcjum firm Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów. Obie spółki obecnie budują centralny odcinek II linii metra.

Jak informuje warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, na przebudowę trasy AK na odcinku od Powązkowskiej do Modlińskiej ma przeznaczone blisko 940 mln złotych.

- Teraz wszystkie oferty zweryfikujemy pod względem finansowym i formalno-prawnym. Po wyłonieniu zwycięzcy będzie jeszcze czas na ewentualne odwołania oraz na kontrolę urzędu zamówień publicznych – wymienia Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA.

Będzie zastępczy most

Remont mostu Grota-Roweckiego ma się rozpocząć na przełomie drugiego i trzeciego kwartału tego roku. Przeprawa będzie poszerzona do pięciu pasów ruchu w każdym kierunku (po dwa dla drogi S8 i trzy dla ruchu lokalnego).

Z kolei sama trasa AK na odcinku od ul. Modlińskiej do Powązkowskiej ma mieć po trzy pasy w każdym kierunku. W tym rejonie mają powstać również ekrany akustyczne, a także nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe.

Po podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 27 miesięcy na wykonanie wszystkich robót.

Na czas remontu, kierowcy będą mieli do dyspozycji zastępczy most. Jak się okazuje nie będzie to historyczna konstrukcja mostu Syreny, która kiedyś już służyła warszawiakom jako tymczasowa estakada modernizowanej trasy S8. Ta stoi teraz w Kozłowie Szlacheckim (na obrzeżach Mazowsza) i łączą brzegi Bzury.

Na czas remontu Grota- Roweckiego w stolicy pojawi się podobna konstrukcja.

bf//ec

Czytaj także: