Jarosław Kuźniar zwiedzał między innymi stację Świętokrzyska, gdzie w wakacje powstawał łącznik I i II linii metra. Torowisko jest już tam gotowe. Na ścianach zamontowane są również instalacje, które podtrzymywać będą okablowanie niezbędne dla funkcjonowania metra. W samym torowisku brakuje trzeciej szyny potrzebnej do zasilania pociągów.
"Termin jak najbardziej do dotrzymania"
- Zaczyna się wrzesień 2013 roku. Za rok macie oddać to gotowe? Czy się uda? – dopytywał rzecznika spółki budującej podziemną kolejkę prezenter TVN24.
- Ten termin jest jak najbardziej do dotrzymania. Na większości stacji, tak jak widzieliśmy na rondzie ONZ, są to prace wykończeniowe. Na stacji Stadion Narodowy, zaawansowanie jest jeszcze większe niż na rondzie ONZ – przekonywał Mateusz Witczyński, rzecznik AGP Metro.
Jak wylicza rzecznik, z prac konstrukcyjnych pozostało do wykonania połączenie wschodniej i zachodniej części stacji Centrum Nauki Kopernik, prace związane ze wspólną antresolą na stacji Świętokrzyska oraz odcinków tunelu od położenia tarczy Elisabetta do stacji CNK, analogicznie Marii do Nowy Świat Uniwersytet, oraz odcinków pomiędzy tymi dwiema stacjami.
II linia metra
Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji (Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.
Wykonawcą centralnego odcinka II linii metra jest włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki - AGP Metro Polska. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Początkowo zakończenie budowy planowano w październiku 2013 r.
Obecny termin zakończenia inwestycji to 30 września 2014 r. Później przyjdzie czas na odbiory.
ran//ec