- To trudny projekt, innowatorski dla Warszawy – mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.
Kładka pieszo-rowerowa ma połączyć oba brzegi Wisły na wysokości Karowej i Okrzei. Jak już pisaliśmy, projekt miał być gotowy w marcu tego roku, ale drogowcy stwierdzili, że potrzeba czasu do lipca przez zmianę Prawa Wodnego.
Jak drga?
Mamy lipiec, a projektu nie ma. Zarząd Dróg Miejskich przyznaje, że prace wciąż trwają. Tłumaczą też na czym polegają trudności. – Chodzi o wdrożenie rozwiązań do projektu, które będą optymalne i zgodne z przepisami. Konsultujemy go z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów – wyjaśnia Gałecka.
Projektant – firma Schuessler-Plan Inżynierzy – sprawdza między innymi jak drgania kładki wpłyną na bezpieczeństwo pieszych czy rowerzystów, którzy będą z niej korzystali.
- Mamy nadzieje, że projektowanie zakończy się w okresie wakacyjnym – mówi Gałecka.Drogowcy zakładają, że uda się utrzymać zapowiadany termin oddania konstrukcji mieszkańcom, czyli rok 2021.
Oryginalny projekt
Kładka ma połączyć bulwary wiślane z terenami na prawym brzegu Wisły. Dzięki temu zostanie utworzony spacerowy ciąg pomiędzy Ząbkowską a Krakowskim Przedmieściem. Połączenie z istniejącymi i planowanymi ścieżkami rowerowymi po obu stronach rzeki pozwoli, jak przekonują urzędnicy, na połączenie Pragi i Targówka z Powiślem, Śródmieściem, a nawet Wolą.
Projekt architektoniczny mostu pieszo-rowerowego został wybrany w międzynarodowym konkursie, ogłoszonym pod koniec 2016 roku i rozstrzygniętym we wrześniu zeszłego roku. Zgłoszono 40 prac, z czego sześć z zagranicy.
Pierwszą nagrodę w wysokości 100 tysięcy złotych oraz zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki otrzymała spółka Schuessler-Plan Inżynierzy. Ich koncepcję nagrodzono za wysoką jakość architektury oraz elegancką formę, wpisującą się w pejzaż tej części miasta.
W MARCU 2018 ROKU PODPISANO UMOWĘ NA PROJEKT KŁADKI:
Umowa na projekt nowej przeprawy przez Wisłę
Umowa na projekt nowej przeprawy przez Wisłę
ran
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa