Pozwolenia na użytkowanie wydane, pociągi przejechały wymagane 5 tys. kilometrów bez awarii, a strażacy przeprowadzili pomyślnie testy na II linii. Wydawałoby się, że to wystarczy, żeby bezpiecznie podać konkretny termin (dzień i godzinę) otwarcia odcinka z Woli na Pragę.
"Raczej niedzielny poranek"
Mimo to, władze miasta wciąż oficjalnie nie podają konkretnego terminu.
"Raczej to będzie niedzielny poranek". "Pewnie w niedzielny poranek spodziewajmy się metra" – mówił w piątek PAP Jarosław Jóźwiak, wiceprezydent stolicy. "Możemy powiedzieć, że do otwarcia zostało kilkadziesiąt godzin" - powiedział również w piątek Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza.
Miało być otwarte w grudniu 2014
Centralny odcinek II linii metra to chyba pierwsza tak duża inwestycja, której otwarcie objęte jest tajemnicą do ostatniej chwili. W ubiegłym roku sytuacja wyglądała nieco inaczej.
Tak ostrożnych stwierdzeń nie używała Hanna Gronkiewicz-Waltz przed II turą ostatnich wyborów samorządowych. Zapowiedziała, że metro zostanie otwarte 14 grudnia. Tak się jednak nie stało. Ratusz najpierw tłumaczył, że opóźnienie spowodowane jest pożarem akumulatorów na stacji Rondo Daszyńskiego, do którego doszło 2 grudnia.
Później prezydent przekonywała, że urzędnicy określali grudniowy termin na podstawie odbiorów czterech ostatnich stacji I linii metra na bielańskim odcinku. - Antycypowaliśmy, że to będzie mniej więcej ponad 60 dni od momentu zakończenia budowy – przekonywała w TVN24 Gronkiewicz-Waltz.
6 kilometrów trasy i 7 stacji
Centralny odcinek drugiej linii metra, o długości ponad 6 kilometrów, połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.
My już przejechaliśmy centralnym odcinkiem II linii metra:
Przejechaliśmy II linią metra
ran