Chodzi o planowane odcinki II linii metra: od ronda Daszyńskiego do Połczyńskiej wraz ze stacją postojowo-techniczną oraz od dworca Wileńskiego do Bródna. Decyzja jest niezbędna przy staraniach o kolejne dokumenty np. pozwolenia na budowę.
Na początek sześć stacji
Obecnie budowany jest odcienk centralny II linii metra od ronda Daszyńskiego do dworca Wileńskiego.
Jednocześnie trwaja prace nad dokumentacją projektową kolejnych stacji. Szwedzka, Targówek I i Targówek II zaprojektuje firma ILF. Natomiast stacje Wolska, Moczydło i Księcia Janusza będą dziełem Metroprojektu. Wyłonione w przetargu firmy zaprezentowały już wstępne wizualizacje planowanych stacji. Ostateczne projekty mają być gotowe na przełomie 2013 i 2014 roku.
Cała II linia w 2022 roku?
Zarząd Transportu Miejskiego chce, by po ukończenia budowy centralnego odcinka II linii metra, jak najszybciej rozpocząć prace przy kolejnych. Optymistyczny scenariusz zakłada, że na Targówek i daleką Wolę podziemną kolejką dojedziemy już w 2016 roku. - Do 2022 roku musi powstać cała II linia razem z "wąsem" na Gocław. Później o pieniądze będzie ciężko – przyznał w marcu ubiegłego roku Leszek Ruta, dyrektor ZTM.
bf/b
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie