"Niemal na całym Żoliborzu jest kłopot z parkowaniem" - stwierdziła większość mieszkańców biorących udział w ankiecie przygotowanej przez urząd dzielnicy. Chcą też wyznacznia nowych np. na trawnikach, nieużywanych torach tramwajowych ale też na placach Kuronia, Lelewela i Grunwaldzkim. Niektórzy chcą płatnego parkowania.
- Odpowiedzi na naszą ankietę były różnorodne. Teraz musimy je przeanalizować i sprawdzić, które da się wprowadzić w życie - mówi Andrzej Kawka, rzecznik Żoliborza.
Ankietę wypełniły 262 osoby. Już wiadomo, że niektóre życzenia są nie do spełnienia.
Parking kosztem trawników 58 osób zaproponowało likwidację torów tramwajowych wzdłuż ulicy Mickiewicza i Słowackiego. Te co prawda nie działają, ale to tylko ze względu na remont wiaduktów na ul. Andersa. Inni zaproponowali stworzenie miejsc postojowych np. "przy Centrum Olimpijskim, Dworcu Gdańskim, wzdłuż całej ulicy Krasińskiego - przez zlikwidowanie pasów zieleni, również kosztem trawników wzdłuż Kępy Potockiej" - czytamy na stronie urzędu dzielnicy.
Inni miejsc parkingowych szukaliby poprzez likwidację pasów zieleni wzdłuż Al. Wojska Polskiego. 107 osób domaga się zagospodarowania pustej przestrzeni nad stacją metra plac Wilsona, którą już kilka lat temu zaplanowano na parking. Inni chcą likwidacji zakazu parkowania na ul. Sierpeckiej czy Filareckiej, uważają, że trzeba wymontować część słupków przy Przasnyskiej, Elbląskiej i Suzina, kolejni są za usunięciem ozdobnych donic przy Suzina 8. Według mieszkańców na parkingi nadają się też tereny w okolicach Cytadeli, na placu Kuronia przy placu zabaw na placu Lelewela, a także na placu Grunwaldzkim.
Byli też tacy, którzy sprzeciwiali się tworzeniu miejsc parkingowych pod domami. Ich zdaniem zabytkowe obszary powinny być przekształcone w zielone deptaki.
Większa strefa płatnego parkowania Nie brakowało też pomysłów, jak usprawnić parkowanie i ruch samochodów na Żoliborzu. Mieszkańcy proponują wprowadzenie karty mieszkańca ze zniżkami. Inni chcieliby, żeby strefa płatnego parkowania objęła rejon pl. Wilsona i Marymont. "Parkowanie bezpłatne tylko dla płacących podatki w Warszawie" – brzmi inna propozycja. - Na jesieni przewidujemy konsultacje na spotkaniach z mieszkańcami, gdzie będą przedłożone sprawdzone już propozycje w oparciu o wyniki ankiety - zaznacza Andrzej Kawka. - Należy się nastawić, że tworzenie nowych miejsc parkingowych to proces realizowany etapami - dodaje. ran/roody
Źródło zdjęcia głównego: | Eurosport