Gdański zastąpi Centralny. "Tory i rozjazdy przygotowane"

Od marca niektóre pociągi pojadą omijając Warszawę Zachodnią i Warszawę Centralną, bezpośrednio do Dworca Gdańskiego. Zmiany spowodowane są drugim etapem remontu mostu średnicowego.

- Od 9 marca na stację Warszawa Gdańska zostanie skierowanych 39 pociągów PKP Intercity i trzy pociągi Przewozów Regionalnych. Spowodowane to jest kolejnym etapem prac remontowych mostu średnicowego. Podróżni nie powinni bardzo odczuć tych zmian, Dworzec Gdański jest bardzo dobrze skomunikowany - jest metro, są tramwaje, autobusy - powiedział w środę wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych Andrzej Pawłowski.

Dodał, że zmiany w kursowaniu potrwają do 14 czerwca.

Tak pojadą

Oznacza to, że niektóre pociągi przyjeżdżające z kierunku zachodniego, będą kursować przez stację Warszawa Gdańska z pominięciem stacji Warszawa Zachodnia.

Natomiast pociągi jadące objazdem przez Dworzec Gdański będą kontynuować podróż w kierunku Białegostoku, Olsztyna, Trójmiasta, Lublina z pominięciem stacji Warszawa Wschodnia.

Pociągi z Łodzi będą jechały przez Warszawę Centralną, niektóre skończą bieg na tej stacji.

Wszystkie składy wyjeżdżające ze stolicy na zachód, czyli te do Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania, Bydgoszczy i Trójmiasta przez Bydgoszcz, będą kursować przez linię średnicową dalekobieżną, tzn. z postojami na stacjach Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia.

Pociągi międzynarodowe odjeżdżające z Warszawy, będą kursowały przez Warszawę Centralną.

Nocne pociągi międzynarodowe odjeżdżające na wschód pojadą po torach podmiejskiej linii średnicowej.

"Tory i rozjazdy są przygotowane"

- W związku ze zwiększonym wykorzystaniem Dworca Gdańskiego oraz linii dojazdowych od strony zachodniej i wschodniej i zachodniej, służby techniczne Polskich Linii Kolejowych dokonały przeglądu infrastruktury. Urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz tory i rozjazdy są przygotowane na przyjęcie większej liczby pociągów, a tym samym na intensywniejszą obsługę podróżnych - powiedział Pawłowski.

Dodał, że każdego dnia przez węzeł warszawski przejeżdża blisko tysiąc pociągów.

Gdańska zastąpi Centralną

Dwa etapy

Most średnicowy ma pięć przęseł i 470 metrów długości. Jest wyeksploatowany i bardzo ważny dla ruchu aglomeracyjnego w stolicy. Codziennie linią średnicową przejeżdża około 800 pociągów.

Przez most przechodzą tory tzw. średnicowej linii dalekobieżnej, oraz linii podmiejskiej, z której korzystają pociągi Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej, obsługujące ruch aglomeracyjny.

W zeszłym roku zostały one wyremontowane, teraz przyszła kolej na remont torów dalekobieżnych.

- Od 9 marca do 26 kwietnia będziemy naprawiali jeden z torów mostu, a od 27 kwietnia do 14 czerwca - drugi tor. Koszt inwestycji to ok. 9 mln zł - powiedział Pawłowski.

Zmiany w rozkładzie pociągów podróżni mogą znaleźć m.in. na plakatach porozwieszanych na peronach, czy też na stronach internetowych intercity.pl, mazowieckie.com.pl.

Remont mostu średnicowego
Remont mostu średnicowego
Źródło: mat. prasowe

PAP/mz

Czytaj także: