Na przebudowę ulicy Prostej zakusy mają dwie firmy. Obie złożyły oferty o ponad 30 mln złotych tańsze, niż było to przewidziane w kosztorysie przygotowanym przez miejskich urzędników. Nową i szerszą ulicą Prosta pojedziemy w drugiej połowie przyszłego roku.
Przebudową zainteresowane są firmy Bilfinger Infrastructure oraz Heilit+Woerner. Kwoty, które zostały zaproponowane w ofertach, to odpowiednio 33,8 mln i 36,9 mln zł. To znacznie taniej niż zakładał kosztorys Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Urzędnicy przewidywali, że prace pochłoną 70 mln złotych. Kolejne 150 mln złotych jest przeznaczone na wykup gruntów pod inwestycję.
770 metrowy odcinek ulicy zostanie całkowicie przebudowany. Kierowcy dostaną do dyspozycji po dwa pasy w każdym kierunku. Drogowcy wybudują też w rejonie skrzyżowań dodatkowe pasy, dzięki którym skręcające samochody nie zablokują przejazdu. Zmienią się też wyloty ulic Twardej, Żelaznej i Pańskiej. Przy tej ostatniej powstaną parkingi. W projekcie znalazło się też miejsce dla ścieżek rowerowych, które powstaną wzdłuż Prostej.
Rzecz jasna inaczej pojadą też tramwaje. Tory po remoncie tory znajdą się w pasie pomiędzy jezdniami, który zostanie przystosowany również dla autobusów.
ZMID twierdzi, że przebudowa ulicy zakończy się w drugiej połowie 2014.
Przebudują ulicę Prostą
Coraz bliżej do budowy Trasy Świętorzyskiej
W czwartek otwarto również oferty na budowę pierwszego etapu Trasy Świętokrzyskiej. Firma Heilit+Woerner zaproponowała cenę 18,2 mln zł. Drugi z oferentów, firma Fal Bruk wyceniła koszt budowy 21,5 mln zł.
Droga ułatwi szybki przelot z mostu Świętokrzyskiego na Pragę i dalej na Grochów. Będzie miała dwie jezdnie - każda po dwa pasy ruchu. Przy skrzyżowaniach będzie rozszerzać się o dodatkowe pasy do skrętu. Długość odcinka to ok. 700 metrów. Przewidywany termin zakończenia inwestycji określono na drugą połowę 2014 roku. Budowa Trasy Świętokrzyskiej została podzielona na trzy etapy. W przyszłym roku zaplanowane jest także rozpoczęcie realizacji kolejnego odcinka trasy od ul. Kijowskiej do ul. Zabranieckiej.
Pierwszy odcinek trasy będzie zaczynał się przy ulicy Sokolej
bf/roody
Źródło zdjęcia głównego: Lech Marcinczak/ tvnwarszawa.pl