Remont torowiska tramwajowego pomiędzy Dworcem Wileńskim a pętlą Żerań Wschodni wszedł w kolejną fazę. Od wtorku otwarty jest przejazd przez tory na ul. Bartniczej. To nie jedyne zmiany w ruchu.
W nocy z poniedziałku na wtorek tramwajarze zamknęli przejazdy przez torowisko na Rembielińskiej przy Poborzańskiej, Julianowskiej i Matki Teresy z Kalkuty. Przy tych skrzyżowania Rembielińska jest przejezdna. Możliwy jest też ruch z Rembielińskiej do Matki Teresy z Kalkuty. Tą ostatnią ulicą nie można przedostać się w obu kierunkach z Wysockiego do św. Wincentego.
Inaczej na Bazyliańskiej
Z kolei w nocy z wtorku na środę otwarty zostanie przejazd południową jezdnią ul. Bazyliańskiej. Równocześnie zamknięta będzie północna jezdnia tej ulicy przy torowisku. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w obu kierunkach na jezdni południowej. Tak będzie do 27 września. Objazdy będą prowadziły ul. Rembielińską do Bartniczej i Bazyliańskiej. Autobusy linii 114, 126, 204, 414, N14 i N64 zostaną wycofane z ulicy Matki Teresy z Kalkuty i wrócą na trasy podstawowe biegnące ul. Bartniczą. Autobusy linii Z-3 i Z-5 zostaną skierowane na trasy objazdowe – ul. Bartniczą do P. Wysockiego. Trasa linii Z-4 zostanie wydłużona do pętli Metro Marymont.
Dwa miesiące bez tramwajów
Tramwaje Warszawskie przebudują aż 34 platform przystankowych – zostaną wydłużone i dostosowane do tramwajów niskopodłogowych; pojawią się rampy wjazdowe i płytki z wypustkami ostrzegającymi przed zbliżaniem się do krawędzi.
Największa przemiana czeka przystanki Bródnowska na ul. 11 Listopada - po remoncie do tramwaju nie będzie się już wsiadało z poziomu jezdni. W tym miejscu, na długości kilkuset metrów tory tramwajowe poprowadzone zostaną po łuku - tramwaj jadący w kierunku ul. Targowej „przybliży się” do chodnika na którym będzie nowy przystanek; w przeciwnym kierunku (do Ronda Żaba) platforma przystankowa powstanie w miejscu dotychczasowego toru. To duże ułatwienie dla pasażerów.
Tramwajarze zmodernizują przejazdy drogowe przez tory, wymienią kilka kilometrów torów, poprawią trakcję i układ zasilania.
jb/sk