Gołym okiem widać na razie tylko wjazdy do powstającego tunelu, który na razie jest zasypany. Jak informują urzędnicy, jego betonowa konstrukcja jest już w ziemi pod torami kolejowymi, pasami zieleni i zachodnią jezdnią ul. Patriotów. Podobnie jest z przejściem podziemnym, które powstaje tuż obok.
- Przebijanie tunelu planowane jest mniej więcej w kwietniu. Będziemy wybierać ziemię koparkami oraz ładowarkami – mówi Łukasz Kukuryka z firmy Strabag, która buduje tunel.
Zmiany w ruchu grudniu
Ale jeszcze w grudniu kierowców i pasażerów pociągów czekają spore zmiany. Od 13 grudnia wróci normalne, po obu torach (dotychczas było puszczane po jednym), kursowanie pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich. W godzinach szczytu pociągi do i z Warszawy będą jeździły co ok. 10-12 minut.
Tydzień później – 19 grudnia wróci ruch na zachodni (w kierunku Otwocka) odcinek ul. Patriotów przy skrzyżowanie ze Zwoleńską. Kierowcy na razie będą jeździli po tzw. warstwie wiążącej asfaltu. Kolejne większe zmiany czekają kierowców na przełomie stycznia i lutego. Wtedy zamknięta zostanie na pół roku wschodnia (w stronę centrum Warszawy) jezdnia Patriotów.
Jak podkreśla Wojciechowicz, wkrótce ciężar prac przy budowie tunelu zostanie przeniesionych na tę stronę.
Otwarcie w listopadzie 2016 roku
Wykonawca zaznacza, że zakończenie prac jest planowane na wrzesień przyszłego roku. - A na koniec listopada otwarcie dla ruch całej inwestycji – podkreśla Kukuryka.
Wiceprezydent Wojciechowicz mówił również o odszkodowaniach, które mają dostać mieszkańcy budynków zburzonych w związku z inwestycją. - Miasto zabezpieczyło środki na te odszkodowania, wiem, że były odwołania, niektóre pewnie się jeszcze nie zakończyły. Ale większość odszkodowań została wypłacona – zapewnił.
"Otwarcie inwestycji planowane jest na listopad"
Inwestycja za 87 mln zł
Budowa 80-metrowego tunelu w Międzylesiu, który umożliwi bezkolizyjny przejazd przez tory, kosztować ma 87 mln złotych. Prace obejmują również przebudowę obecnych skrzyżowań, a także podziemnych instalacji, m.in. kanalizacyjnych, gazowych i teletechnicznych. Sam tunel nie powstanie dokładnie w miejscu dzisiejszego przejazdu przez tory, a kilkadziesiąt metrów dalej, w stronę ulicy Lucerny.
WIĘCEJ O TUNELU PRZECZYTACIE TUTAJ
O pożegnaniu jednego z domów (przy ulicy Żegańskiej 2) pisaliśmy w styczniu.
Z kolei na działce przy ulicy Żegańskiej 2d doszło do awantury pomiędzy mieszkańcami a urzędnikami.
TAK BĘDZIE WYGLĄDAŁA ORGANIZACJA RUCHU PO BUDOWIE:
ZOBACZ PROJEKT W WIĘKSZEJ ROZDZIELCZOŚCI
Mapy dostarcza Targeo.pl
ran