Jak podaje stołeczny ratusz, Tarcza Maria swoją pracę rozpoczęła 4 maja na stacji Bródno i po 38 dniach dotarła do stacji Kondratowicza.
Maria odpocznie i zacznie drążyć kolejny tunel
W tym czasie wydrążyła 919,5 metra tunelu, obudowując go 613 pierścieniami. Obliczono, że średnio w ciągu dnia drążyła ponad 24 metry tunelu.
"Zgodnie z planem czeka ją teraz przegląd systemów, prace serwisowe, m.in. wymiana narzędzi skrawających. W tym czasie będzie także przetaczana przez stację C20 Kondratowicza" - przekazał ratusz.
Po zaplanowanym postoju, Maria rozpocznie drążenie kolejnego tunelu w kierunku budowanej stacji C19 Zacisze. Jak wskazał ratusz, ten odcinek będzie dłuższy. Do wydrążenia jest 1320 metrów tunelu, a do ułożenia 880 pierścieni.
Przejdą na drugą tarczę
"Prace, które trzeba teraz wykonać, nie oznaczają przerwy w drążeniu. Załoga przejdzie na drugą tarczę – jest ona już przygotowana do drążenia na stacji C21 Bródno. W ten sposób już za kilka dni rozpocznie się drążenie tunelu lewego D21 w kierunku stacji C20 Kondratowicza" - zapowiedziano.
Jak wylicza ratusz, łączna długość tuneli szlakowych D19, D20, D21 (bez długości stacji) dla drugiego etapu wschodnio-północnego odcinka linii M2 wynosi: 5787 metrów, co daje do ułożenia 3858 pierścieni prefabrykowanych.
Na tvnwarszawa.pl opisywaliśmy także transport tarcz, które drążą tunele:
Autorka/Autor: katke/ran
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa