Na całym odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy powstanie droga rowerowa, również nad tunelem wzdłuż ulicy Płaskowickiej - zadeklarowała GDDKiA.
O dołączeniu drogi rowerowej do projektu Południowej Obwodnicy Warszawy poinformował urząd dzielnicy Ursynów.
"Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zadeklarowała, że wykona drogę rowerową na całej długości POW, również nad tunelem wzdłuż ulicy Płaskowickiej. W projekcie zagospodarowania terenu zostanie umieszczona droga rowerowa wg przebiegu wskazanego w koncepcji architektoniczno-urbanistycznej, opracowanej przez biuro projektowo-konsultingowe Proinwestycja, działające na zlecenie Urzędu Dzielnicy Ursynów" - czytamy w komunikacie.
Druga nitka
Jednocześnie jeszcze w październiku zaplanowano rozmowy z potencjalnym inwestorem budowy drugiej nitki ul. Płaskowickiej, od projektowanej ul. Gandhi do ul. Puławskiej. Dzielnica poinformowała, że rezygnacja z budowy dodatkowych dwóch pasów ul. Płaskowickiej, od ul. Dereniowej do ul. Rosoła wynika z konieczności zwolnienia środków na budowę parku nad POW. O problemach komunikacyjnych w tej części Ursynowa informowaliśmy na tvnwarszawa.pl.
Część mieszkańców domaga się, aby po budowie tunelu POW ulica Płaskowickiej została poszerzona o dodatkowe pasy (m.in. lewoskręty) czy chodniki.
Południowa Obwodnica Warszawy w całości ma powstać do 2020 roku. Wraz z nią wybudowany zostanie most Południowy. Obecnie do dyspozycji kierowców jest oddany fragment POW od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z fragmentem trasy S79 od lotniska do ulicy Marynarskiej.
W sumie w ramach POW, na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska, przewidziana jest budowa drogi ekspresowej o długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu. W ramach inwestycji postaną węzły: Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów. Przewidziano także dodatkowy - Czerniakowska Bis, który usytuowany będzie pomiędzy Przyczółkową i Wałem Miedzeszyńskim.
Trzy odcinki, trzech wykonawców
Budowę Południowej Obwodnicy Warszawy realizują trzy różne firmy. Odcinek A od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa wraz z tunelem pod Ursynowem zaprojektuje i wybuduje za 1,2 mld złotych włoska firma Astaldi. Odcinek B od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z budową mostu Południowego to zadanie konsorcjum tureckiego Gϋlermaku i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego (za projekt i wykonanie dostanie 757,64 mln złotych).
Warbud odpowiada za opisany odcinek C. Na zaprojektowanie tego 7,5-kilometrowego fragmentu obwodnicy dostał rok. Na zakończenie prac budowlanych ma czas do 2020 roku. Wtedy też gotowe mają być inne odcinki.
md/sk
Źródło zdjęcia głównego: gddkia/um warszawa