Będzie droga rowerowa na całej Południowej Obwodnicy Warszawy

GDDKiA obiecała budowę ścieżki rowerowej na POW
GDDKiA obiecała budowę ścieżki rowerowej na POW
Źródło: gddkia/um warszawa

Na całym odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy powstanie droga rowerowa, również nad tunelem wzdłuż ulicy Płaskowickiej - zadeklarowała GDDKiA.

O dołączeniu drogi rowerowej do projektu Południowej Obwodnicy Warszawy poinformował urząd dzielnicy Ursynów.

"Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zadeklarowała, że wykona drogę rowerową na całej długości POW, również nad tunelem wzdłuż ulicy Płaskowickiej. W projekcie zagospodarowania terenu zostanie umieszczona droga rowerowa wg przebiegu wskazanego w koncepcji architektoniczno-urbanistycznej, opracowanej przez biuro projektowo-konsultingowe Proinwestycja, działające na zlecenie Urzędu Dzielnicy Ursynów" - czytamy w komunikacie.

Druga nitka

Jednocześnie jeszcze w październiku zaplanowano rozmowy z potencjalnym inwestorem budowy drugiej nitki ul. Płaskowickiej, od projektowanej ul. Gandhi do ul. Puławskiej. Dzielnica poinformowała, że rezygnacja z budowy dodatkowych dwóch pasów ul. Płaskowickiej, od ul. Dereniowej do ul. Rosoła wynika z konieczności zwolnienia środków na budowę parku nad POW. O problemach komunikacyjnych w tej części Ursynowa informowaliśmy na tvnwarszawa.pl.

Część mieszkańców domaga się, aby po budowie tunelu POW ulica Płaskowickiej została poszerzona o dodatkowe pasy (m.in. lewoskręty) czy chodniki.

Południowa Obwodnica Warszawy w całości ma powstać do 2020 roku. Wraz z nią wybudowany zostanie most Południowy. Obecnie do dyspozycji kierowców jest oddany fragment POW od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z fragmentem trasy S79 od lotniska do ulicy Marynarskiej.

W sumie w ramach POW, na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska, przewidziana jest budowa drogi ekspresowej o długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu. W ramach inwestycji postaną węzły: Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów. Przewidziano także dodatkowy - Czerniakowska Bis, który usytuowany będzie pomiędzy Przyczółkową i Wałem Miedzeszyńskim.

Trzy odcinki, trzech wykonawców

Budowę Południowej Obwodnicy Warszawy realizują trzy różne firmy. Odcinek A od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa wraz z tunelem pod Ursynowem zaprojektuje i wybuduje za 1,2 mld złotych włoska firma Astaldi. Odcinek B od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z budową mostu Południowego to zadanie konsorcjum tureckiego Gϋlermaku i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego (za projekt i wykonanie dostanie 757,64 mln złotych).

Warbud odpowiada za opisany odcinek C. Na zaprojektowanie tego 7,5-kilometrowego fragmentu obwodnicy dostał rok. Na zakończenie prac budowlanych ma czas do 2020 roku. Wtedy też gotowe mają być inne odcinki.

Pierwszy odcinek POW od węzła Konotopa do węzła Al. Krakowska otwarto 31 lipca 2013 roku.

Pierwszy przejazd obwodnicą

md/sk

Czytaj także: