Najnowsze

Najnowsze

Został napisany urzędowym językiem, pozbawionym emocji. Mimo to, albo może właśnie dlatego, jest wstrząsający. Zawiera niezwykle sugestywne fotografie, które na stałe wpisały się w świadomość ludzi na całym świecie i jednoznacznie są kojarzone z Holokaustem. - To zapis dzień po dniu mordowania ludności żydowskiej - mówił Jarosław Szarek, prezes Instytutu Pamięci Narodowej.

"Był człowiekiem dialogu zawsze dążącym do porozumienia" - tak o Tadeuszu Mazowieckim mówili jego przyjaciele, współpracownicy i uczniowie podczas uroczystości nadania śródmiejskiemu parkowi jego imienia. Na miejscu został również posadzony dąb, który ma upamiętniać pierwszego premiera III Rzeczpospolitej.

Wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera chciałby, żeby prezydent Warszawy pomogła przy oświetleniu pomnika Ofiar Tragedii Smoleńskiej. Ratusz odpowiada, że półtora miesiąca temu przekazał dokumenty dotyczące placu do Ministerstwa Infrastruktury.

Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na budowę kolejnych stacji na Targówku. Chętny był tylko jeden - konsorcjum, które budowało centralny odcinek II linii podziemnej kolejki.Obecnie trwa budowa metra na Pradze Północ, ale w planach są kolejne stacje: C19 Zacisze (przy skrzyżowaniu Figara i Rolanda), C20 Kondratowicza (Kondratowicza przy Urzędzie Dzielnicy Targówek), C21 Bródno (Kondratowicza przy Rembielińskiej), a także tory odstawcze i oczywiście łączące je tunele.Metro Warszawskie poinformowało właśnie, że chętny jest tylko jeden. To konsorcjum Gülermak z Astaldi (odpowiadało za centralny odcinek II linii metra, a obecnie firmy - osobno - przedłużają ją po obu stronach Wisły).Konsorcjum zaproponowało, że prace zrealizuje za 1 397 895 000 złotych. Ratusz planowął na na ten cel 1 464 228 900 zł brutto. Teraz komisja przetargowa sprawdzi, czy oferta spełnia wymogi formalne."Rozbudowa o kolejne trzy stacje była możliwa, dzięki przeprowadzonemu w 2015 roku konkursowi na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej drugiego etapu realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie. Główną nagrodę w konkursie dla tego odcinka otrzymała pracownia ILF Consulting Engineers Polska, która zaprojektowała między innymi rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje – przypomina Anna Bartoń, rzecznik MW.Zmiany w projekcieW trakcie przygotowywania dokumentacji przetargowej Metro Warszawskie wprowadziło do projektu, by ułatwić pasażerom korzystanie z metra i innych środków komunikacji publicznej.Jak czytamy w komunikacie, stacja przy Rembielińskiej została przesunięta około 30 metrów na zachód, a wyjścia z niej będą prowadziły na przystanki tramwajowe. Z kolei stacja "Kondratowicza" została przesunięta na wschód o około 60 metrów. Ma to pozwolić na stworzenie jednego z wyjść prowadzącego na narożnik ulic Kondratowicza i św. Wincentego.Ratusz zapowiada też, że Tramwaje Warszawskie przedłużą tunel wyjściowy, tak aby można było wyjść z metra na przystanki tramwajowe planowanej linii na Zieloną Białołękę.Zobacz jak wyglądają stacje, perony i tunele na budowie II linii metra na Pradze Północ i Targówku:

Stanisław Likiernik, jeden z ostatnich żołnierzy Kedywu AK, nie żyje - poinformował jego przyjaciel Emil Marat. Podczas okupacji niemieckiej "Stach" brał udział w wielu akcjach przeciwko Niemcom, walczył w Powstaniu Warszawskim, był kawalerem Orderu Virtuti Militari.

Straż miejska coraz chętniej sięga po blokady w walce z nielegalnym parkowaniem. W ciągu jednego miesiąca zostały użyte więcej razy niż w całym 2017 roku. Urządzeń do blokowania kół zaczyna brakować, dlatego strażnicy zdecydowali się na zakupy.