Nowe torowisko, gładki asfalt, a dla rowerzystów nierówna ścieżka z kostki

Droga dla rowerów wzdłuż Sobieskiego
Tylko fragmentami ścieżka ma nowa nawierzchnię
Źródło: tvnwarszawa.pl
Nowe torowisko, odbudowane ulice, a wzdłuż nich stara i nierówna ścieżka rowerowa. Na długich odcinkach po zachodniej stronie Sobieskiego króluje kostka brukowa. Gdy tramwajarze zakończą wreszcie swoją inwestycję, teren przejmą drogowcy i wezmą się za sztukowanie asfaltu.
Artykuł dostępny w subskrypcji
Kluczowe fakty:
  • Prace przy budowie linii do Wilanowa toczą się od sierpnia 2022 roku. Tramwaje ruszyły w październiku 2024, ale nie oznaczało to zakończenia inwestycji.
  • Wykonawca wciąż odtwarza jezdnie i chodniki, sadzi zieleń. Wszystko potrwa do końca 2025 roku.
  • Wtedy teren przejmą drogowcy, którzy zajmą się tym, co pokpili tramwajarze, czyli wymianą starej kostki brukowej na asfalt na drodze rowerowej po zachodniej stronie Sobieskiego.
  • Zarząd Dróg Miejskich wziął na siebie także sprawę likwidacji rowerowego teleportu w rejonie Spacerowej i Goworka.

Ruszamy Belwederską od skrzyżowania z Gagarina i Spacerową w stronę Wilanowa. Nowy asfalt kończy się już przy Parku Promenada, gdzie pozostał stary ciąg pieszo-rowerowy, na szczęście dość szeroki. Za Dolną i Chełmską Belwederska przechodzi w Sobieskiego, skrzyżowanie mijamy jadąc nową ścieżką, zaskakująco wąską, między przystankiem autobusowym a kwiaciarnią i kioskiem. Konflikty pieszych i rowerzystów będą tu codziennością. Kawałek dalej zaczyna się stara droga dla rowerów, zbudowana z kostki brukowej, nierówna, z wystającymi studzienkami, miejscami zarośnięta. Przy skrzyżowaniu z Kostrzewskiego asfaltowy fragment i znów kostkowe nierówności.

Czytaj także: