Przetarg na wykonanie wymiany metro ogłosiło w ubiegłym tygodniu.
Zamkną całą stację czy tylko jedno wejście?
- Dzięki analizie pożarowej dowiemy się, czy na czas wykonywanych prac będzie istniała konieczność zamknięcia tylko jednego wejścia, peronu, czy też całej stacji. Będzie to wynikało z informacji o zachowaniu wymaganych prawem długości dróg ewakuacyjnych - wyjaśnia rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń.
Przypomina również, że wymienione mają zostać wszystkie biegi schodów na głowicy południowej, łączące perony z "patelnią". - Jest to głowica najbardziej obciążona ruchem pasażerskim. Urządzenia są eksploatowane od ponad 20 lat, wpływa to na brak dostępności części zamiennych. Coraz częściej musimy je dorabiać, co wpływa na długość naprawy urządzeń - zwraca uwagę Bartoń.
Będą musieli zdemontować drzwi i bramki biletowe
Już pod koniec listopada rzeczniczka mówiła nam, że największym wyzywaniem będzie transport schodów na stację. - Jednym z możliwych scenariuszy, o którym informowaliśmy wcześniej, był transport urządzeń tunelem. W tej chwili zakładamy transport i montaż "od góry" - informuje Bartoń i wyjaśnia, że oznacza to, że nowe urządzenia będą transportowane przez rampę zjazdową od strony Pałacu Kultury i Nauki. - Konieczny wówczas będzie demontaż skrzydeł drzwi wejściowych, żaluzji wentylacji oddymiającej i dwóch bramek biletowych w wiatach wejściowych - precyzuje rzeczniczka.
Metro Warszawskie czeka na oferty wykonania analizy pożarowej do 6 kwietnia. Jedynym kryterium jest cena. Zwycięzca będzie miał 40 dni na realizację zamówienia od daty podpisania umowy.
Wymiana schodów ma odbywać się w wakacje, kiedy jest mniejszy ruch. Ale dopiero w 2021 roku. Przed spółką jeszcze między innymi przetarg na przeprowadzenie prac.
Jesienią 2018 roku schody na stacji metra Centrum uległy awarii:
Autorka/Autor: mp/ran
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24