- Roboty są już praktycznie skończone i jesteśmy na ostatniej prostej przed otwarciem nowego odcinka. Aktualnie trwają częściowe odbiory robót branżowych. Rozpoczęła się również procedura uzyskania pozwolenia na użytkowanie nowo wybudowanego odcinka drogi - przekazał nam we wtorek Wiktor Paul z ZTM. Nie wskazał jednak, kiedy odcinek zostanie ostatecznie otwarty. - O konkretnym terminie poinformujemy, gdy zakończą się wszystkie, niezależne już od nas, procedury i będziemy posiadali wszystkie wymagane zgody oraz pozwolenia. Wtedy również będziemy mogli podać ostateczny kształt układu komunikacyjnego w tym rejonie - poinformował.
Tramwaj do Winnicy to jedna z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych prowadzonych w Warszawie. Wydłużona trasa tramwajowa biegnie od ulicy Strumykowej i kończy się pętlami tramwajową i autobusową w pobliżu ulicy Modlińskiej. Są też nowe jezdnie, chodniki i drogi dla rowerów. Obowiązkami dzielą się Zarząd Transportu Miejskiego, który nadzoruje budowę nowego, dwujezdniowego odcinka ulicy Światowida wraz z jej połączeniem z Modlińską oraz Tramwaje Warszawskie, zajmujące się budową nowej trasy tramwajowej.
OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE NA TVN24 GO >>>
Były już pierwsze testy tramwajów
O postępy zapytaliśmy także Tramwaje Warszawskie. Jak przekazał nam ich rzecznik Maciej Dutkiewicz, jazdy testowe pierwszych tramwajów po nowej trasie na Winnicę odbyły się 28 czerwca. - Poszły zgodnie z planem. Przy ulicy Hanki Ordonówny zdemontowaliśmy także już rozjazd, który był używany do zmiany kierunku jazdy tramwajów linii 2, tak więc tramwaje, żeby zmienić kierunek jazdy, muszą dojeżdżać do nowo zbudowanej pętli na Winnicy. Nowa część trasy jest już połączona ze starą. Z najważniejszych zadań do wykonania w tym miejscu, jakie nam pozostały, to rozłożenie trawy na torowisku, gdzie był rozjazd i regulacja torów - podsumował Dutkiewicz.
Jeszcze w maju tego roku Zarząd Transportu Miejskiego informował, że budowa nowej trasy tramwajowej i ulicy Światowida ma się zakończyć do końca lipca 2021 roku. "Po uzyskaniu wszystkich, niezbędnych zgód i pozwoleń wydłużą się trasy dwóch linii tramwajowych – 2 i 17 – które będą dojeżdżały do tymczasowej pętli przy ul. Dionizosa" - zapowiadano.
Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w ciągu nawet 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Inwestycja kosztuje ponad 67 milionów złotych
Autorka/Autor: katke
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl