Miasto złożyło wnioski o pozwolenie na budowę trzech stacji metra oraz stacji techniczno-postojowej na skrajnym, zachodnim odcinku drugiej linii metra w 2020 roku, ale - jak informują służby prasowe wojewody - dokumentacja wymagała uzupełnienia. We wtorek poinformowano, że pozwolenie na budowę uzyskała stacja C02 - Chrzanów. "Decyzja ma charakter natychmiastowej wykonalności" - przekazało biuro prasowe wojewody.
24 czerwca wojewoda wydał zgodę na budowę najbardziej skrajnej stacji - Karolin. Pozostałe wnioski są wciąż rozpatrywane. Na tym odcinku złożone zostały wnioski o wydanie pozwoleń na budowę dla trzech stacji: Karolin, Chrzanów i Lazurowa, dwóch dla wentylatorni, dwóch dla STP Karolin, szybu startowego dla tarcz TBM i dyspozytury ZTM na pętli - wyjaśniała wcześniej Anna Bartoń, rzeczniczka prasowa Metra Warszawskiego.
Długa droga do pozwolenia
Komplet wniosków został złożony przez miasto w grudniu 2020 roku. W tym samym miesiącu Konstanty Radziwiłł miał wezwać pełnomocnika inwestora do uzupełnienia wniosku. 7 stycznia 2021 r. został on uzupełniony. Pięć dni później wojewoda przekazał raport o oddziaływaniu na środowisko Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Warszawie w celu uzgodnienia warunków realizacji inwestycji.
"25 kwietnia 2022 r. do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego wpłynęło pismo Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie dotyczące możliwości udziału społeczeństwa w trakcie przeprowadzania ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Mieszkańcy mogli składać wnioski między 11 maja br. a 10 czerwca br. (żadne wnioski nie wpłynęły)" - czytamy w komunikacie biura prasowego wojewody. RDOŚ uzgodnił realizację przedsięwzięcia decyzją z 1 lipca 2022 roku.
Jak informują służby wojewody, w przypadku stacji Lazurowa do 24 czerwca trwały konsultacje społeczne "w ramach przeprowadzonej ponownej oceny oddziaływania na środowisko przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę".
Wydłużony harmonogram prac
Jak informowaliśmy na tvnwarszawa.pl, ostatni odcinek drugiej linii metra na Bemowie zaprojektuje i wybuduje turecko-włoskie konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Umowa została zawarta pod koniec 2018 roku. Początkowo jej realizacja była przewidziana na 48 miesięcy i miała zakończyć się w listopadzie 2022 roku. Ale termin okazał się nierealny. W sierpniu 2020 roku wykonawca wystąpił o wydłużenie harmonogramu prac o 18 miesięcy do maja 2024 roku. Nie można wykluczyć dalszych korekt umowy.
Autorka/Autor: dg/r
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie