Motoryzacja

Motoryzacja

Afera dieslowa przydusza Niemców. Mają plan dla właścicieli milionów aut

Niemieccy producenci zgodzili się, aby zaktualizować oprogramowanie w 5,3 miliona samochodów z silnikami Diesla w celu zmniejszenia szkodliwych emisji. Decyzja została podjęta po ujawnieniu, że oprogramowanie fałszujące dane o emisjach było instalowane w wielu modelach samochodów. Niemcy chcą zapobiec zakazom dla aut z silnikiem Diesla planowanym w niektórych miastach.

Pojedziemy szybciej na Mazury. Bliżej ważnego odcinka

Ogłoszony został przetarg na opracowanie dokumentacji zawierającej wariantowy przebieg przyszłej obwodnicy Pułtuska oraz materiały do uzyskania decyzji środowiskowej - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we wtorkowym komunikacie.

Ponad pół miliona zamówień na elektryczne samochody dla ludu

Ponad 500 tys. zamówień, w większości z USA, zebrał dotąd producent aut elektrycznych Tesla na Model 3 - ogłosił szef firmy Elon Musk w piątek w fabryce Tesli w Kalifornii, podczas przekazania pierwszych 30 wyprodukowanych egzemplarzy ich właścicielom. Ta seria odgrywa kluczową rolę dla przyszłości spółki - z ceną na poziomie 35 tys. dolarów ma ona pomóc producentowi aut elektrycznych wyjść z niszowego sektora samochodów luksusowych.

Nie tylko w ASO. Wizyta w warsztacie z autem na gwarancji

Samochody na gwarancji nie muszą być konieczne naprawiane w autoryzowanych serwisach (ASO). Zgodnie z unijnymi przepisami, serwisowanie auta na gwarancji w niezależnym warsztacie nie oznacza utraty gwarancji. Przypomina o tym kampania "Bezpieczny Warsztat", zachęcająca do korzystania z usług warsztatów niezależnych, w którą zaangażowała się Dorota Gardias. - Nie muszę wysyłać chłopa do serwisu, ponieważ jestem bardzo zaradną kobietą i lubię wiedzieć, co dzieje się w moim samochodzie - mówi prezenterka pogody w TVN. Warto pamiętać, że wizyta w prywatnym warsztacie może być kilka razy tańsza niż w ASO. Materiał z programu "Raport" w TVN Turbo.

Niemieckie koncerny mogły ustalać ceny. Komisja bada zarzut o samochodowy kartel

Komisja Europejska sprawdza zarzuty wobec niemieckich koncernów motoryzacyjnych, które podejrzewa się o utworzenie nielegalnego kartelu - poinformowała niemiecka agencja dpa. Jak podał w piątek tygodnik "Der Spiegel", Volkswagen i należące do niego spółki Audi i Porsche, jak też BMW i Daimler miały przez lata uzgadniać kwestie dotyczące techniki, kosztów i dostawców. Według Daimlera i BMW to "spekulacje".