Do poniedziałku zamknięto jezdnię w kierunku Pragi Południe, a ruch przełożono na nitkę w przeciwnym kierunku. Do dyspozycji są po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Przejazdy znajdują się przed węzłem z Wisłostradą i na węźle z ul. Wał Miedzeszyński.
Przed południem korków nie było. - Ruch odbywa się płynnie - relacjonował w sobotę po 11.00 Dawid Krysztofiński, reporter tvnwarszawa.pl.
"Jedzie się wolniej"
Sytuacja zmieniała się ok. 13.00. "Właśnie jest korek od ronda Jazdy Polskiej" - napisał na forum tvnwarszawa.pl internauta Robert.
Na miejsce ponownie pojechał nasz reporter. - Faktycznie jest zdecydowanie więcej samochodów i ruch obydwa się wolniej - relacjonuje. - Od ronda Jazdy Polskiej do mostu przejechałem w siedem minut - dodaje.
Po 14.00 kierowcy utknęli w korku
Korki na trasie
Drogowcy zapewniali, że bez problemu można będzie zjechać na Wał Miedzeszyński. Jak informuje nasz reporter jest zupełnie inaczej. - W związku ze zmianą organizacji ruchu nie można zjechać z trasy na Wał Miedzeszyński w kierunku Wawra- mów.
W czasie prac przyłączona zostanie do trasy nowa estakada.
Utrudnienia na moście Łazienkowskim
Zburzyli i zbudowali
To kolejny etap modernizacji węzła u zbiegu Wisłostrady z Trasą Łazienkowską, na lewym brzegu Wisły. Drogowcy zburzyli tu 8 estakad.
Obecnie trwa przyłączanie pierwszego - nowo wybudowanego wjazdu - od strony Wilanowa, w kierunku Pragi Południe.
Jak tłumaczą, w związku z tym, że wykorzystują do tego szybkowiążący beton, a jest o wrażliwy na drgania, trzeba było wstrzymać ruch na jednej nitce trasy.
Będzie powtórka
Podobne zmiany zostaną wprowadzone jeszcze dwukrotnie: w ostatni weekend czerwca (27–30 czerwca) i w połowie wakacji. Zamknięta będzie wtedy jezdnia prowadząca do Śródmieścia.
Zakończenie przebudowy dziewięciu estakad (ośmiu na lewym i jednej na prawym brzegu) planowane jest na kwiecień 2015 r. Jak obiecuje stołeczny ratusz, już w III kwartale tego roku gotowe mają być pierwsze cztery estakady na węźle z Wisłostradą oraz estakada po stronie praskiej. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie - pojadą nimi kierowcy.
Inwestorem prac związanych z przebudową estakad Trasy Łazienkowskiej jest Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Prace wykonuje firma Strabag. Koszt całej inwestycji to ok. 31 mln zł
Zobacz jak burzyli estakady:
Rozbiórka rozpoczęta
wp
Tak wygląda burzenie estakad