Jak zapowiada rzeczniczka prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska, ruch w ciągu drogi krajowej nr 92 zostanie przeniesiony na jezdnię północną. Według zmienionej organizacji ruchu kierowcy dojadą do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną Traktu Brzeskiego z ulicą Rzemieślniczą. - Zlikwidowane zostanie tymczasowe rondo na skrzyżowaniu dróg krajowych 92 i 17, a ruch w stronę Lublina będzie odbywał się poprzez skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną - dodała Tarnowska.
Postępy w budowie węzła
Budowany odcinek trasy S17 pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska ma 2,5 kilometra długości. Jak informuje przedstawicielka GDDKiA, obecnie realizowane są prace związane z budową stumetrowych estakad w ciągu trasy głównej oraz konstrukcji oporowych w ciągu drogi krajowej nr 2. Ponadto układane są ostatnie fragmenty nawierzchni betonowej, a na drogach lokalnych - nawierzchni bitumicznej. - Prowadzone są również prace związane z przebudową DK92. Po ostatniej zmianie organizacji ruchu rozebrano starą nawierzchnię na wysokości stacji paliw i układane są warstwy konstrukcji pod nową jezdnię. Wzdłuż trasy powstają ekrany dźwiękochłonne. Prowadzone są prace branżowe związane z budową kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, oświetlenia, urządzeń melioracyjnych - wylicza Małgorzata Tarnowska.
Zaawansowanie prac na tym odcinku wynosi około 89 procent. Według ostatnich zapowiedzi GDDKiA, kierowcy skorzystają z nowego węzła jeszcze jesienią tego roku.
Budowany węzeł będzie mieć trzy poziomy. Na najniższym poziomie -1 poprowadzono jezdnię z dwoma pasami ruchu, obsługującą szlak Warszawa - Mińsk Mazowiecki. Na poziomie 0 powstaje rondo, pod którym budowane są przejścia podziemne dla pieszych oraz rowerzystów. Z ronda będzie można wjechać na łącznice węzła. Na poziomie +1 ulokowano drogę ekspresową S17, stanowiącą fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy, który w przyszłości zostanie połączony z S8 na wysokości Marek.
Wykonawcą inwestycji jest firma WARBUD. Wartość kontraktu wynosi ponad 240 milionów złotych.
Przeczytaj również: W tunelu POW włączył się alarm, choć nie było pożaru. Drogowcy znają przyczynę:
Autorka/Autor: dg
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA