Wykonawca przejął teren pod budowę tramwaju na Kasprzaka pod koniec stycznia tego roku i zajął się przygotowaniem zaplecza technicznego. Tramwaje Warszawskie zapowiadały wówczas, że roboty ruszą wraz ze startem wiosennego sezonu budowlanego. W poniedziałek ratusz przekazał termin ich rozpoczęcia - będzie to sobota 5 marca, około godziny 1.00. Na początek budowlańcy skoncentrują się na ulicach Prostej oraz Kasprzaka na odcinku od ronda Daszyńskiego do Płockiej.
Na Prostej wykonawca wygrodzi pas dzielący jezdnie od strony północnej. Nie będą tam prowadzone roboty zakładające ingerencję w jezdnię. Zmian należy spodziewać się na ulicy Kasprzaka, której jezdnie zostaną zwężone do dwóch pasów w każdą stronę na odcinku od Karolkowej do Płockiej. Z ruchu wyłączone zostaną pasy przylegające do torowiska.
OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE W TVN24 GO
Kierowcy jadący ulicą Prostą od strony ronda Daszyńskiego na skrzyżowaniu z ulicą Karolkową będą mieli do dyspozycji cztery pasy ruchu: wyłączony z ruchu będzie jeden ze środkowych pasów, natomiast z drugiej strony skrzyżowania, na jezdni ulicy Kasprzaka w stronę ronda Daszyńskiego, dostępne będą trzy pasy: osobne do skrętu w lewo lub prawo w ulicę Karolkową i do jazdy prosto. Na samej Karolkowej układ pasów ruchu się nie zmieni.
Podobne zmiany zostaną wprowadzone na skrzyżowaniu ulicy Kasprzaka z ulicami Płocką i Krzyżanowskiego. Przed skrzyżowaniem na jezdni ulicą Kasprzaka w stronę ronda Daszyńskiego wyłączony z ruchu zostanie jeden ze środkowych pasów. Za skrzyżowaniem kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. "Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do końca czerwca. Kolejne etapy wdrażane będą w wakacje" - przekazał ratusz.
Budowa tramwaju na Kasprzaka - zmiany w komunikacji miejskiej
Zmiany czekają też pasażerów komunikacji miejskiej. W związku z zakończeniem prac przy budowie metra na Bemowie tramwaje powrócą na pętlę Górczewska. Swoje trasy od soboty, 5 marca (od początku kursowania) zmienią tramwaje linii 10, 11, 26 i 28.
Tramwaje linii 10 pojadą ulicami: Puławską, Nowowiejską, aleją Niepodległości, aleją Jana Pawła II, aeją "Solidarności", Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich i Górczewską, a linii 11: Grójecką, Towarową, Okopową, Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich do pętli Nowe Bemowo.
Tramwaje linii 26 będą kursowały: Grochowską, Targową, aleją "Solidarności", Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich, aleją Reymonta, Wólczyńską i Nocznickiego a linii 28: Kijowską, Targową, Ratuszową, Jagiellońską, Starzyńskiego, mostem Gdańskim, Słomińskiego, aleją Jana Pawła II, Broniewskiego, aleją Reymonta, Powstańców Śląskich i Górczewską.
Podczas prac nie będą funkcjonowały przystanki: Rogalińska 04, Norblin 03 i 04, Rondo Daszyńskiego 07 i 08, Karolkowa 03 i 04, Szpital Wolski 05 i 06 oraz Rondo ONZ 08.
Tramwaje wrócą zaś na przystanki: Bemowo-Ratusz 06, Klemensiewicza 03 i 04 oraz Os. Górczewska 11, 12, 13, 14 i 15.
Prace zakończą się w 2023 roku
Tramwajarze wybudują około 2,3 kilometra nowych torów między ulicami Wolską i Skierniewicką oraz zmodernizują około 1,2 kilometra istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i Kasprzaka. Wybudowane zostaną nowe przystanki przy ulicy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do stacji metra Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ.
Budowa nowej trasy ma się zakończyć w 2023 roku. "Wykonawca ma 20 miesięcy na realizację zadania od podpisania umowy w październiku ubiegłego roku. Do tego czasu nie będą wliczane 3-miesięczne okresy zimowe, jeden z nich właśnie się skończył" - podsumował ratusz.
Autorka/Autor: kk/r
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa