Nowa ścieżka rowerowa, rondo zamiast niebezpiecznego skrzyżowania. Przebudowa Anielewicza

Skrzyżowanie Anielewicza z Karmelicką
Skrzyżowanie Anielewicza i Karmelickiej
Źródło: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl
Jedna z głównych ulic Muranowa zyska drogę rowerową, a niebezpieczne skrzyżowanie z Karmelicką zamieni się w rondo. Zarząd Dróg Miejskich właśnie otworzył koperty w przetargu na przebudowę Anielewicza.

Jak informuje warszawski Zarząd Dróg Miejskich, w przetargu na przebudowę Anielewicza swoje oferty złożyło siedem firm. Zaproponowane przez wykonawców ceny wahają się od niespełna 2,5 do 3,2 miliona złotych. Natomiast budżet, jaki chce przeznaczyć miasto na tę inwestycję, wynosi niecałe 3,2 miliona złotych.

"Oprócz ceny dodatkowym kryterium był okres gwarancji. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali taki sam – 84 miesiące. Oferty będą teraz analizowane pod kątem formalnym. Korzystne oferty pozwalają z optymizmem patrzeć na szansę rozstrzygnięcia przetargu" - czytamy w komunikacie ZDM.

Droga rowerowa i rondo

Projekt zmian na Muranowie składa się z dwóch elementów: wyznaczenia pasów rowerowych na Anielewicza od Okopowej do Karmelickiej oraz budowy ronda u zbiegu z tą drugą ulicą.

"Obecnie tarcza skrzyżowania jednopasmowych ulic Anielewicza i Karmelickiej jest bardzo rozległa, ma ponad 22 metry średnicy. Same wyloty ulicy Karmelickiej rozszerzają się na łuku do ponad 13 metrów. Szerokie promienie łuków zachęcają do szybkiej jazdy, co może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji" - tłumaczą konieczność przebudowy urzędnicy.

Jak zmieni się skrzyżowanie Anielewicza i Karmelickiej
Jak zmieni się skrzyżowanie Anielewicza i Karmelickiej
Źródło: ZDM

Skrzyżowanie z Karmelicką zostanie zamienione na rondo, a pasy ruchu zwężone, przy zachowaniu dotychczasowego jednopasmowego przekroju obydwu ulic. To wymusi na kierowcach wolniejszą jazdą. Na obwodzie ronda powstanie droga dla rowerów, która będzie miała swoją kontynuację po dwóch stronach Anielewicza aż do skrzyżowania z Okopową. Trasa będzie powiązana z istniejącymi DDR - na Esperanto, Okopowej oraz Jana Pawła II.

"Szerokość jezdni ul. Anielewicza pozwala na wyznaczenie pasów rowerowych przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego układu i zbliżonej liczby miejsc parkingowych. Jezdnia pozostanie jednopasmowa z dodatkowymi pasami do skrętu wyznaczonymi w rejonie skrzyżowań" - podkreśla ZDM.

Firma, która zwycięży w przetargu, będzie miała czas na wykonanie inwestycji do końca listopada tego roku.

Czytaj także: