Podczas odbiorów nowego odcinka trasy S17 pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a Lubelska odkryto pęknięcia nawierzchni. Wykonawca został wezwany do usunięcia usterek. Wciąż nie wiadomo, kiedy jezdnia główna zostanie otwarta.
- Odcinek wygląda na skończony. Malowane są linie. Trwa ustawianie znaków. Koszona jest trawa na pasie zieleni oddzielającym jezdnie - zrelacjonował w ubiegłym tygodniu reporter tvnwarszawa.pl Artur Węgrzynowicz.
Na zamkniętym wciąż odcinku jezdni zauważył wtedy, że w czterech miejscach po obu stronach "ekspresówki" ustawione są namioty. W ich wnętrzu znajdują się nagrzewnice. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, podczas odbiorów inwestycji zauważono pęknięcia w nawierzchni. Aktualnie trwa ich łatanie.
"Wykonawca wezwany do usunięcia usterek"
Nasze ustalenia potwierdziła rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska. - W ramach prowadzonych przeglądów i odbiorów zarówno GDDKiA, jak i Inżynier kontraktu stwierdzili nieprawidłowy stan nawierzchni. Wykonawca został wezwany do przedstawienia programów naprawczych i usunięcia usterek. Jednocześnie w dalszym ciągu trwają odbiory techniczne, w tym te dotyczące nawierzchni - przekazała Tarnowska.
Termin udostępnienia jezdnia głównej kierowcom drogowcy uzależniają od pogody. - Termin oddania do ruchu trasy głównej uzależniony jest od warunków atmosferycznych i procedur odbiorowych. W pierwszym etapie kierowcy będą korzystać z trasy głównej S17 oraz ronda na DK92 - wyjaśniła Tarnowska. - Udostępnienie do ruchu trasy głównej nie oznacza zakończenia wszystkich robót. Będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 kilometrów na godzinę. Wykonawca będzie jeszcze prowadził pozostałe do realizacji prace - dodała.
Trzypoziomowy węzeł
Łączna długość budowanego odcinka pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska wynosi około 2,5 kilometra. Umowa na projekt i budowę została podpisana w listopadzie 2017 roku. Jej wartość wyniosła ponad 240 milionów złotych.
Na nowym odcinku powstał trzypoziomowy węzeł Warszawa Wschód w miejscowości Zakręt. Na najniższym poziomie –1 poprowadzono jezdnię z dwoma pasami ruchu, obsługującą szlak Warszawa - Mińsk Mazowiecki. Na poziomie 0 będzie rondo, pod którym powstaną przejścia podziemne. Z ronda będzie można wjechać na łącznice węzła. Na poziomie +1 ulokowano drogę ekspresową S17, stanowiącą fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy, który w przyszłości zostanie połączony z S8 na wysokości Marek.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz/tvnwarszawa.pl