Po weekendzie drogowcy przywrócą ruch na kolejnym odcinku ulicy Kondratowicza. Zanim to jednak nastąpi, kierowców czekają trzy dni z utrudnieniami. Na czas asfaltowania skrzyżowania z Chodecką samochody i autobusy komunikacji miejskiej pojadą objazdami. Zmiany wejdą w życie w nocy z czwartku na piątek.
Po otwarciu nowych stacji metra na Bródnie do ruchu przywrócony został już fragment ulicy Kondratowicza od Rembielińskiej do Łabiszyńskiej oraz od Szpitala Bródnowskiego do ulicy św. Wincentego. Pomiędzy nimi wciąż trwają prace remontowe, podobnie jak na Chodeckiej, którą mogły kursować wyłącznie autobusy komunikacji miejskiej.
W nadchodzący weekend drogowcy zamierzają zająć się układaniem ostatniej warstwy asfaltu na skrzyżowaniu Kondratowicza z Chodecką. Na czas robót ulica Chodecka będzie całkowicie zamknięta na odcinku od Bolivara do Suwalskiej. Utrudnienia rozpoczną się w nocy z czwartku na piątek, czyli z 17 na 18 listopada. By ominąć wyłączony z ruchu fragment, należy skorzystać z objazdu ulicami: Wyszogrodzką - Rembielińską - Kondratowicza - Łabiszyńską - Łojewską.
Ratusz zapowiada, że w trakcie prac zachowany zostanie dojazd do posesji wzdłuż północnej części ulicy Kondratowicza. Dostępny będzie jeden pas jezdni od Łabiszyńskiej do wjazdu przy budynku 27b.
Na objazdy skierowane zostaną autobusy linii 112, 114, 169, 409, 414, 500, N02, N14, N64. Będą kursowały ulicą Rembielińską.
Po weekendzie otworzą kolejny odcinek Kondratowicza
Prace przy asfaltowaniu potrwają do nocy z niedzieli na poniedziałek, z 20 na 21 listopada. Po ich zakończeniu na Kondratowicza zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu. Ruch zostanie przywrócony na obu jezdniach Kondratowicza na odcinku od Chodeckiej do św. Wincentego. Między Łabiszyńską a Chodecką będzie można jechać w stronę Szpitala Bródnowskiego. Dodatkowo przejezdna będzie już także ulica Chodecka. Kierowcy muszą jednak liczyć się z zakazem skrętu w Kondratowicza w stronę Łabiszyńskiej.
Zamknięta pozostanie północna jezdnia Kondratowicza między Chodecką a Łabiszyńską. "Ruch w kierunku Łabiszyńskiej będzie kierowany na objazd ulicami: Chodecka - Wyszogrodzka - Rembielińska lub Łojewska - Łabiszyńska. Otwarta będzie południowa jezdnia Kondratowicza pomiędzy Łojewską a Chodecką. To właśnie nią będzie można dojechać do posesji położonych po północnej stronie ulicy - tak jak dotychczas" - wskazuje ratusz.
Urzędnicy zapowiadają, że według harmonogramu otwarcie wszystkich jezdni Kondratowicza powinno nastąpić do końca 2022 roku. W pierwszej połowie 2023 roku wykonawca będzie prowadził prace związane między innymi z zielenią.
Zmiany w komunikacji miejskiej
Po otwarciu kolejnego odcinka Kondratowicza Zarząd Transportu Miejskiego wprowadzi modyfikacje układu linii autobusowych. Począwszy od poniedziałku, 21 listopada, autobusy linii: 112, 126, 145, 156, 199, 212, 245 w rejonie Bródna rozpoczną kursowanie na stałych trasach, zaplanowanych po otwarciu nowych stacji metra. Na trasy sprzed budowy metra wracają autobusy linii 409 i 500 oraz 169 w kierunku Dworca Wschodniego i N02 w kierunku Marysina. Pojadą one bez przeszkód ulicami św. Wincentego i Kondratowicza. Na trasach objazdowych pozostaną autobusy 169 w kierunku Bródna Podgrodzie oraz autobusy linii N02 w kierunku Młocin.
Jednocześnie przestaną kursować autobusy linii 269. Jak wyjaśnia ratusz, to dlatego, że osiedle Podgrodzie zyska sprawne połączenie ze stacjami metra Bródno i Kondratowicza innymi liniami autobusowymi.
Chcą zmienić Kondratowicza w "aleję tysiąca drzew"
W komunikacie czytamy, że po modernizacji dwujezdniowa ulica Kondratowicza zmieni się w "aleję tysiąca drzew". Obecnie rośnie tam około trzystu drzew, pojawiło się także dwieście kolejnych posadzonych przez Metro Warszawskie. W ramach inwestycji Zarząd Dróg Miejskich dosadzi jeszcze 491 drzew.
Po oddaniu ulicy do użytku należy spodziewać się zmian w dotychczasowym układzie jezdni. "Z myślą o bezpieczeństwie pieszych zostaną wybudowane sygnalizacje świetlne na pięciu przejściach. Wyremontowane będą również chodniki. Cykliści będą poruszać się nowymi drogami rowerowymi - po obu stronach jezdni. W wyniku rewitalizacji parkowanie w tym rejonie zostanie uporządkowane, zwiększy się też przepustowość ulicy, co pozwoli kierowcom korzystać z niej w sposób o wiele bardziej komfortowy niż wcześniej" - zapowiada ratusz.
Wzdłuż ulicy pojawi się także nowoczesne oświetlenie z oprawami ledowymi. W projekcie przewidziano 282 latarni.
Urzędnicy tłumaczyli wcześniej, że "ze względów logistycznych, ale też bezpieczeństwa, modernizacja Kondratowicza nie mogła być realizowana jednocześnie z budową metra - ulica stanowiła zaplecze budowlane metra".
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Urząd m.st. Warszawy