Na poniedziałek zaplanowano rozpoczęcie prac na trasie S7, pomiędzy węzłami Modlin i Czosnów. Wykonawca przeprowadzi badania gruntu. Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami, które potrwają miesiąc.
Jak podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, na odcinku Czosnów - Zakroczym wyłączony z ruchu zostanie jeden pas i będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km/h. Wykonawca drogi od 7 września do 5 października będzie prowadził badania geotechniczne, połączone z odwiertami, w ramach opracowywanej dokumentacji projektowej.
Po trzy pasy w ruchu, poszerzony most
Umowę na odcinek Modlin - Czosnów podpisano w maju z firmą Budimex. Wartość kontraktu to prawie 600 milionów złotych. Budowa ma się rozpocząć na wiosnę przyszłego roku i zakończyć do jesieni 2023 roku. Choć, jak zaznaczył wówczas na konferencji prezes Budimexu Dariusz Blocher, ostatecznie otwarcie tego odcinka może nastąpić nieco wcześniej.
Zadaniem wykonawcy jest przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 9,7 kilometra drogi z trzema pasami ruchu w każdą stronę. Nowy odcinek powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej numer siedem. Ponadto w ramach inwestycji rozbudowane zostaną dwa istniejące węzły drogowe: Modlin i Błonie.
Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik i ścieżkę rowerową.
Z Warszawy do Gdańska w 2025 roku
Odcinek Modlin - Czosnów to jeden z trzech fragmentów budowanej trasy S7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem. - Z punktu widzenia technicznego nic nie stoi na przeszkodzie, aby do 2025 roku, jeśli wszystko poszłoby zgodnie z planem, cała droga S7 od Warszawy aż do Gdańska byłaby w pełni gotowa, w pełni sprawna, funkcjonalna i bezpieczna - powiedział w maju p.o. dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski.
Z kolei minister Adamczyk przyznał wówczas, że w całości trasa S7 będzie gotowa w 2026 lub 2027 roku, po oddaniu do użytku odcinka Rabka - Chyżne.
Południowa Obwodnica Warszawy
Źródło: PAP, tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA