Jak zapowiadają drogowcy, budowa tunelu ma zakończyć się w listopadzie 2016 roku. Do tego czasu kierowcy muszą liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu.
27 lutego, około godz. 22, z ruchu wyłączone zostanie skrzyżowanie ul. Zwoleńskiej z Mrówczą. Nieprzejezdna będzie także ul. Zwoleńska na odcinku od Rogatkowej do Patriotów oraz ul. Mrówcza na długości ok. 150 m po obu stronach od skrzyżowania ze Zwoleńską. Jak informują drogowcy, na zamkniętych fragmentach ulic możliwy będzie ruch pieszy. Dla mieszkańców udostępniony zostanie także dojazd do posesji.
Wytyczono objazdy
Pozostali kierowcy będą musieli korzystać z wyznaczonych objazdów. Dla zamkniętego fragmentu ul. Zwoleńskiej objazd prowadzić będzie Traktem Lubelskim, ulicą Lucerny i Patriotów. Wyłączony z ruchu fragment Mrówczej będzie zaś można ominąć ul. Patriotów i Odeską. Na czas prac drogowych na ul. Odeskiej obowiązywać będzie ruch jednokierunkowy – na zachód od ul. Patriotów.
Kierowcy jadący z drugiej strony będą mogli objechać Mrówczą ulicą bez nazwy, leżącą na południe od ul. Odeskiej. Tam także zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy.
Wytyczone objazdy:
Jak informują drogowcy, objazdy obowiązywać będą do końca roku.
Na kwiecień zaplanowano kolejny etap prac. Drogowcy pojawią się wtedy na Żegańskiej od Patriotów do Pożarskiego.
Inaczej pojadą też autobusy
Ze zmianami muszą liczyć się także pasażerowie komunikacji miejskiej. Od soboty, 28 lutego, autobusy linii 213, 219 i 305 zostaną skierowane na trasy objazdowe ulicami Patriotów i Lucerny, zaś linia 147 kursować będzie do pętli Motylkowa.
Inwestycja za 87 mln zł
O tej budowie mówiło się od wielu lat. Ze względu na częste kursy pociągów KM i SKM w godzinach szczytu szlabany opadały co około 10 minut, a przed przejazdami tworzyły się ogromne korki.
Budowa 80-metrowego tunelu w Międzylesiu, który umożliwi bezkolizyjny przejazd przez tory, kosztować ma 87 mln złotych. Prace obejmą nie tylko przebudowę obecnych skrzyżowań, budowę tunelu i dojazdów, lecz także przebudowę podziemnych instalacji, m.in. kanalizacyjnych, gazowych i teletechnicznych.
WIĘCEJ O TUNELU PRZECZYTACIE TUTAJ
Z powodu budowy tunelu i podziemnych przejść trzeba było wyciąć znajdujące się tam drzewa i rozebrać sześć budynków. O pożegnaniu jednego z domów pisaliśmy w styczniu.
Tak obecnie wygląda kłopotliwy przejazd:
W tym miejscu powstanie nowy tunel
jk
Źródło zdjęcia głównego: ZMID