Będzie więcej zieleni na Krakowskim Przedmieściu

W każdy weekend Trakt Królewski będzie deptakiem
Nierówna nawierzchnia na Krakowskim Przedmieściu (zdjęcia z lutego 2024 r.)
Źródło: tvnwarszawa.pl

Zarząd Dróg Miejskich przymierza się do posadzenia dodatkowej zieleni na Krakowskim Przedmieściu. Szef stołecznych drogowców zapowiedział, że zmiany mają być widoczne już jesienią tego roku. O ile obiekcji nie zgłosi konserwator zabytków.

Decyzje dotyczące posadzenia dodatkowej zieleni na najbardziej reprezentacyjnej części Traktu Królewskiego zapadły już pod koniec ubiegłego roku.

- Odbyliśmy spacer po Krakowskim Przedmieściu razem z mazowieckim wojewódzkim konserwatorem zabytków oraz stołecznym konserwatorem zabytków. Oglądaliśmy miejsca, które zostały wytypowane do ewentualnego rozpłytowania, tak żeby zieleń, która już dzisiaj rośnie, miała lepsze warunki - powiedział w środę podczas spotkania z dziennikarzami Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

W każdy weekend Trakt Królewski będzie deptakiem
W każdy weekend Trakt Królewski będzie deptakiem
Źródło: R. Motyl/UM Warszawa

Zmiany będzie widać jesienią

Podczas spaceru urzędników wytypowano miejsca, gdzie zieleni można dołożyć. - W tej chwili przerysowujemy to na projekty, które będziemy chcieli uzgadniać ze wszystkimi jednostkami. Tak, żeby jesienią zieleni na Krakowskim Przedmieściu było zdecydowanie więcej - wyjaśnił dyrektor ZDM.

Póki co Puchalski nie wskazał, jaka zieleń pojawi się na Krakowskim Przedmieściu i nie wskazał konkretnych lokalizacji. - Nie chcę podawać konkretnej liczby drzew, bo nie mamy na ten moment zweryfikowanych sieci podziemnych. Zależy nam, aby efekt zazielenienia osiągnąć nie kosztem kompleksowej przebudowy Krakowskiego Przedmieścia, ale wykorzystać same rozpłytowania - dodał.

W letnie weekendy Trakt Królewski jest deptakiem
W letnie weekendy Trakt Królewski jest deptakiem
Źródło: UM Warszawa

Ostatni remont Krakowskiego Przedmieścia

Latem ubiegłego roku przeprowadzono ostatni etap naprawy nawierzchni Traktu Królewskiego pomiędzy Królewską a Miodową.

Jako pierwsza, w 2017 i 2018 roku, remontowana była ulica Miodowa. Wtedy udało się opracować technologię, która - w ocenie drogowców - wytrzymuje intensywny ruch autobusów.

W 2019 roku Zarząd Dróg Miejskich powrócił na Krakowskie Przedmieście i kawałek Nowego Światu, gdzie ta sama technologia użyta została podczas remontu nawierzchni jezdni na odcinku od Świętokrzyskiej do Królewskiej. 

Czytaj także: