Skończyła 25 lat. Przyszedł czas na kompleksowy remont

Droga rowerowa w alei Jana Pawła II przejdzie remont
Piesi mają pierwszeństwo na przejściach przez ścieżki rowerowe
Źródło: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Zarząd Dróg Miejskich przymierza się do wyboru wykonawcy przebudowy drogi rowerowej w alei Jana Pawła II. Jest to jedna z najstarszych ścieżek dla cyklistów w mieście. Zniknie kostka brukowa. Zamiast niej pojawi się nawierzchnia asfaltowa.

Stołeczni drogowcy przypomnieli, że droga dla rowerów wzdłuż al. Jana Pawła II między ulicami Nowolipki a Anielewicza powstała jeszcze w 1999 roku. To stara trasa, której nawierzchnia składa się z kostki brukowej. Już od lat nie jest to zalecana dla cyklistów forma.

Nowa nawierzchnia i więcej zieleni

"W ramach przebudowy zmieni się przede wszystkim nawierzchnia drogi. Starą i zniszczoną kostkę zastąpi asfalt. To dziś już standard na budowanych, przebudowywanych i remontowanych przez nas drogach dla rowerów. To zapewne najbardziej wyczekiwana przez rowerzystów korzystających z tej trasy zmiana, ale niejedyna" - informuje Zarząd Dróg Miejskich.

Remont przejdzie też przejazd rowerowy przez al. Jana Pawła II na skrzyżowaniu z ul. Nowolipki. Zyska nową nawierzchnię, zmieni się geometria łuków łączących drogę z przejazdem, które zostaną poszerzone. Poszerzony zostanie także przejazd przez ul. Dzielną.

Droga rowerowa będzie oddzielona od chodnika. "Na skrzyżowaniu al. Jana Pawła z ul. Nowolipki będzie się składał z kostki kamiennej, natomiast dalej w kierunku ul. Anielewicza będzie miał już formę trawnika. Dzięki temu nie tylko poprawi się bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ale zniknie nadmiar betonu. Zwłaszcza na odcinku między ulicami Dzielną a Pawią, gdzie pas ten będzie szerszy i połączy się z już istniejącym pasem zieleni ciągnącym się do ul. Anielewicza" - opisują drogowcy.

Więcej zieleni pojawi się również w narożnikach skrzyżowań al. Jana Pawła II z Anielewicza i Nowolipki.

Pięć firm chętnych

ZDM właśnie otworzył oferty w przetargu na przebudowę ścieżki. Chętnych na wykonanie zadania jest pięć firm. "Oferty zaczynają się od trochę ponad 1,2 mln zł, a kończą na 1,8 mln zł. Teraz przyjrzymy się wszystkim i wybierzemy najlepszą. Liczymy na szybkie podpisanie umowy z wybranym wykonawcą, który od tego momentu będzie miał 60 dni na wykonanie prac" - podsumowuje ZDM.

Czytaj także: