Jak czytamy w komunikacie prasowym stołecznego ratusza, na każdym etapie rezerwacji odpowiednie komunikaty pomagają mieszkańcowi umówić się na dogodny termin oraz informują, jakie dokumenty są potrzebne do załatwienia danej sprawy. Jeśli można ją zrealizować online, bez konieczności przychodzenia do urzędu, mieszkaniec również otrzyma taką podpowiedź wraz z odpowiednim przekierowaniem.
Wizytę można umówić w serwisie www i za pomocą aplikacji 19115.
Jak działa nowy system?
System udostępnia wizyty w podziale na poszczególne sprawy. Po wybraniu tej konkretnej nawiguje do odpowiedniego urzędu. Jeżeli sprawę możemy załatwić w wielu miejscach, system daje do wyboru wszystkie urzędy, w których dana sprawa może być zrealizowana, wraz z dostępnymi terminami.
"To ważne – możemy wtedy wybrać urząd w dowolnej dzielnicy, np. ten, który jest najbliżej miejsca pracy albo w którym dostępny termin pasuje nam najbardziej. Narzędzie podpowie również, który urząd jest najbliższy naszego miejsca zamieszkania (albo innego adresu, który podamy w systemie)" - informują urzędnicy.
System rezerwacyjny udostępnia wizyty na najbliższe 14 dni. Podczas jednej wizyty można załatwić jedną sprawę.
W rezerwacji wizyty pomagają dodatkowe funkcje serwisu: "przewodnik po sprawach" i "sprawdź kolejkę". "Przewodnik po sprawach" ułatwia wyszukanie tej konkretnej, z którą klient chce przyjść do urzędu. Z katalogu można wybrać najbardziej pasującą do jego potrzeb.
Funkcja "sprawdź kolejkę" pozwala sprawdzić, ile osób aktualnie czeka w wybranym urzędzie do załatwienia danej sprawy.
Autorka/Autor: kz
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24