Betonowe odkrycie na budowie nowego mostu

Betonowa droga i fundamenty magazynów
Na terenie pod inwestycję odkryto beton
Źródło: tvnwarszawa.pl
Na budowie mostu pieszo-rowerowego w Porcie Czerniakowskim robotnicy natrafili na betonowe fundamenty i drogę. Znalezisku przyjrzą się archeologowie. Jak słyszymy od pełnomocnika ratusza ds. Wisły, nie zaburza to harmonogramu prac.

Prace nad nową przeprawą zaczęły się w lipcu. W ostatnich tygodniach robotnicy natrafili na betonowe powierzchnie, znajdują się pod cienką warstwą ziemi, od strony Trasy Łazienkowskiej, na wysokości Torwaru.

Betonowa droga i fundamenty magazynów
Betonowa droga i fundamenty magazynów
Źródło: tvnwarszawa.pl

Odkrycia a harmonogram

- To fragment utwardzonej drogi, wybetonowany dojazd, a także fundamenty powojennych magazynów, czegoś w rodzaju zaplecza magazynowo-biurowego. To nic niezwykłego, nie jesteśmy tym szczególnie zaskoczeni. Pewnie będziemy odkrywali kolejne elementy, archeolodzy nad wszystkim czuwają - mówi tvnwarszawa.pl Jan Piotrowski, pełnomocnik ratusza do spraw Wisły.

I dodaje, że nie spodziewa się tam odkryć, które wstrzymałyby budowę ani ze względów historycznych, ani inżynieryjnych. - W żaden sposób nie wpływa to na harmonogram prac, to zresztą nie nawet teren, na którym staną elementy mostu, tylko jego okolica - zapewnia.

Betonowa droga i fundamenty magazynów
Betonowa droga i fundamenty magazynów
Źródło: tvnwarszawa.pl

Rucha wahadłowy na Zaruskiego

Obecnie główny front robót znajduje się po drugiej stronie basenu portowego, tam też widać największe maszyny. W związku z tym nastąpiły też pewne utrudnienia dla kierowców, których po otwarciu Przystani Warszawa, zrobiło się w tej okolicy znacznie więcej.

Wcześniej ulica Zaruskiego na Cyplu Czerniakowskim była jednokierunkowa. W związku z częściowym zajęciem jej pod plac budowy wprowadzono ruch w obu kierunkach, ale - ponieważ droga jest wąska - odbywa się on wahadłowo. Ruch reguluje sygnalizacja świetlna.

Most ma być gotowy w 2025 roku

Most budowany jest w miejscu drewnianej przeprawy, zlikwidowanej w 2007 roku. Połączy zachodni brzeg portu z Cyplem Czerniakowskim, będzie też kontynuacją kładki pod mostem Łazienkowskim, która dziś urywa się przed Wisłostradą.

Konstrukcja o szerokości siedmiu i długości 150 metrów (z czego 60 nad samą wodą) będzie przeznaczona dla pieszych i rowerzystów. Argumentem za jej powstaniem była rosnąca popularność Portu Czerniakowskiego, który stał się zapleczem dla warszawskiej żeglugi pasażerskiej i rekreacyjnej.

Za inwestycję odpowiada Zarząd Zieleni, a wykonawcą jest firma Primost Południe. Jak zapewniają urzędnicy, kładka ma być gotowa na przełomie wiosny i lata przyszłego roku.

Nowy most w porcie Czerniakowskim na wizualizacji
Nowy most w porcie Czerniakowskim na wizualizacji
Źródło: Pełnomocnik Prezydenta Warszawy ds. komunikacji rowerowej
Czytaj także: