Rosną podpory wiaduktu nad linią kolejową w Rembertowie

Budowa wiaduktu drogowego w Rembertowie
Przejazd kolejowy w Rembertowie
Źródło: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl

W Rembertowie rosną podpory wiaduktu nad torami. Inwestycja jest elementem nowej drogi, która umożliwi między innymi bezkolizyjny przejazd nad linią kolejową. Ma być gotowa do końca 2025 roku.  

Prace rozpoczęły się w lipcu ubiegłego roku. Wiadukt będzie znajdował się w ciągu ulicy Chełmżyńskiej i przebiegnie nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol. Wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 metrów, która bezkolizyjnie połączy skrzyżowanie ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z rondem na skrzyżowaniu z ulicą Chełmżyńską po stronie północnej.

Wznoszą podpory, przygotowują mury oporowe

Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta poinformował w piątek o postępach na placu budowy. Jak przekazano w komunikacie, trwa obecnie wznoszenie czterech podpór wiaduktu.

"Prace rozpoczęły się od wykonania w ziemi żelbetowych pali, a następnie ław fundamentowych. Kolejnym etapem jest budowa filarów. Trwa ich szalowanie (deskowanie), zbrojenie i betonowanie. Jedna z podpór, znajdująca się między ulicą Chłopickiego a torami kolejowymi, jest już gotowa. Następnie na podporach umieszczona zostanie konstrukcja stalowa, która po zabetonowania stanie się elementem płyty wiaduktu" - podaje SZRM.

Wykonawca zajmuje się równolegle budową konstrukcji murów oporowych, które przylegać będą do przyczółków wiaduktu. W ramach inwestycji przebudowywane są sieci między innymi teletechniczna i energetyczna, przygotowywana jest też nowa kanalizacja deszczowa.  

Jednopasmowa jezdnia i nowe chodniki

Gotowy wiadukt będzie miał jedną jezdnię z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Po jej wschodniej stronie znajdą się chodnik i ścieżka rowerowa, a po zachodniej chodnik. W ramach inwestycji zbudowane zostaną pochylnia, schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na północnym dojeździe będzie znajdowała się zatoka autobusowa z przystankiem.

Urzędnicy zapowiadają, że po otwarciu wiaduktu funkcjonujący przejazd kolejowy na ulicy Chełmżyńskiej zostanie zlikwidowany.

Inwestycja jest realizowana wspólnie przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Jej koszt to około 68,5 miliona złotych. Ma być gotowa do końca 2025 roku. Wykonawcą prac budowlanych jest firma Intop Warszawa.

Czekają na tunel pod torami

Wiadukt nad linią kolejową w ulicy Chełmżyńskiej jest jedną z inwestycji, która ma ułatwić życie mieszkańców Rembertowa. Problematycznym miejscem pozostaje przejazd kolejowy między ulicami Marsa a aleją generała Chruściela "Montera". Przecina on międzynarodową linię kolejową, którą codziennie przemierzają setki pociągów: towarowych, dalekobieżnych i lokalnych. Szlabany opadają tam nawet co kilka minut, a kierowcy niecierpliwią się i tkwią w korkach. Po wielu latach wyczekiwania SZRM i PKP PLK ogłosili jesienią ubiegłego roku przetarg na budowę tunelu pod torami. Inwestycja ma być gotowa w 2,5 roku.

Utrudnienia w Rembertowie
Utrudnienia w Rembertowie
Źródło: UM Warszawa
Czytaj także: