Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wniosek o wydanie decyzji środowiskowej został złożony w grudniu 2021 roku.
"Przebieg drogi w wariancie preferowanym, dla którego uzyskaliśmy decyzję środowiskową, rozpoczyna się przed Chlebczynem. Następnie trasa omija Sarnaki od zachodniej strony. Na przecięciu z obecną DK19 planowany jest pierwszy z węzłów - Sarnaki. Dalej droga od wschodu omija Łosice i za Mszanną ponownie przecina obecną DK19, biegnąc równolegle do niej. Koniec odcinka zaplanowano na granicy województw mazowieckiego i lubelskiego, w okolicach miejscowości Kolonia Łukowisko" - przekazali w komunikacie prasowym drogowcy.
Planowana trasa o długości około 32 km przebiegać będzie po nowym śladzie, przez pięć gmin - Sarnaki, Olszankę, Huszlew oraz miasto i gminę Łosice.
Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasami awaryjnymi). Powstaną także m.in. obiekty inżynierskie, w tym węzły drogowe, drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także urządzenia ochrony środowiska. Zakres inwestycji obejmuje także budowę pary Miejsc Obsługi Podróżnych Górki i Czuchleby.
Co dalej?
Drogowcy wyjaśnili też, że kolejnym etapem prac będzie uszczegółowienie dokumentacji projektowej w ramach drugiego etapu studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej.
Następnie, po zakończeniu prac przygotowawczych, zostanie ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy drogi w systemie "Projektuj i buduj".
Budowa planowana jest w latach 2028-2030.
Autorka/Autor: kz/tok
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA