Ul. św. Wincentego na Targówku zmieni swój przebieg. Po przebudowie, jedna z ważniejszych arterii Targówka, przesunie się o kilkanaście metrów, aby samochody ominęły historyczne granice Cmentarza Żydowskiego. Uwagi do projektu zgłosiły władze dzielnicy.
- Zmiana projektu polegała na przesunięciu ok. 500 metrów inwestycji na odcinku od ronda Żaba do ul. Kołowej bardziej na wschód o około 40 metrów, w celu ominięcia miejsc pochówków w historycznych granicach cmentarza - wyjaśnia Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych i dodaje, że o zmianę w projekcie poprosiła Gmina Żydowska.
Dzielnica ma zastrzeżenia
We wtorek dzielnica oraz ZMID zorganizowali spotkanie z mieszkańcami. - Jesteśmy na etapie projektowania przebudowy ulicy. Zainteresowane osoby mają możliwość składania wniosków o ewentualne zmiany w projekcie - wyjaśnia Małgorzata Gajewska.
- Niestety mamy uwagi – zastrzega w rozmowie z tvnwarszawa.pl Grzegorz Zawistowski, burmistrz Targówka. - Przede wszystkim nie zgadzamy się, żeby ulica św. Wincentego była trasą główną przyspieszoną, gdzie dopuszczalna prędkość to 70 km/h. Chcielibyśmy obniżyć klasyfikację drogi. To jest ulica, z której codziennie korzysta wielu mieszkańców Targówka. Chcielibyśmy, aby prędkość dopuszczalna była niższa - dodaje.
Jak informuje burmistrz, dzielnica nie zgadza się również na zamknięcie niektórych skrzyżowań z ulicami poprzecznymi np. z ul. Piotra Skargi. Za absurdalne uważa budowanie ekranów akustycznych wzdłuż ulicy. - Ograniczenie połączeń z ul. św. Wincentego doprowadzi do odcięcia Targówka - dodaje.
ZMID odpowiada
- Po pierwsze według projektu dopuszczalna prędkość wyniesie 60 km/h. O ustawieniu ekranów akustycznych mówi decyzja środowiskowa, która dokładnie określa, gdzie powinny stać, a gdzie nie muszą. Co do organizacji ruchu, to wszystkie zmiany projektant ustala z miejskim inżynierem - odpowiada na zarzuty Gajewska.
Zmiany do projektu można zgłaszać do grudnia tego roku. - Jeżeli wnioski będą uzasadnione i będą zgodne z prawem, to projektant może je wziąć pod uwagę - informuje rzeczniczka ZMID.
Dwa pasy w obu kierunkach
Według projektu przebudowana ulica św. Wincentego będzie miała po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. W każdą stronę pojawią się pasy włączeń i wyłączeń. Inwestycja obejmie również budowę skrzyżowań z istniejącymi ulicami poprzecznymi, budowę chodników i ścieżek rowerowych po obu stronach jezdni, budowę przystanków autobusowych wyposażonych w wiaty przystankowe, przebudowę sieci infrastruktury podziemnej, budowę ekranów akustycznych i pasów zieleni redukujących emisję hałasu oraz budowę nowego oświetlenia.
Bezpieczna dla niepełnosprawnych
Nowa ulica będzie dostosowana dla osób niepełnosprawnych poprzez obniżone krawężniki na przejściach dla pieszych i wysepkach, wypustki na dojściu do przejść i na przystankach, wyposażenie sygnalizacji świetlnej w urządzenia dźwiękowe dla osób niewidomych i słabowidzących.
Przyjazna dla środowiska
Przebudowana ulica będzie wyposażona w system oczyszczania wody spływającej z jezdni. Całość systemu będzie szczelna i skutecznie odcięta od wód podziemnych. Ponadto, projektowana nawierzchnia będzie tzw. nawierzchnią cichą.
Na rozpoczęcie inwestycji jeszcze poczekamy. - W prognozie finansowej miasta do roku 2016 nie ma zarezerwowanych na nią pieniędzy - informuje Gajewska.
su/bako
Źródło zdjęcia głównego: | ZMID