Podpisano umowę na budowę tunelu pod torami kolejowymi w Międzylesiu i przebudowę ulic Zwoleńskiej oraz Żegańskiej. Według zapowiedzi drogowców inwestycja ma być zakończona w listopadzie 2016 roku.
O kontrakt na tunel pod linią kolejową do Otwocka walczyło 13 firm. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wybrał ofertę firmy Strabag, która wykona prace za 87 mln zł.
80 m tunelu
Inwestycja obejmuje rozbudowę ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej od ul. Pożaryskiego do ul. Mrówczej, a także budowę tunelu pod linią kolejową do Otwocka. Przebudowany zostanie odcinek drogi o długości 827 metrów, z czego tunel pod torami stanowić będzie około 80 metrów. Zastąpi istniejący przejazd naziemny, który po zakończeniu budowy tunelu zostanie zamknięty.
O konieczności jego budowy mówiło się od wielu lat z uwagi na częste kursy pociągów KM i SKM wymuszające zamykanie szlabanów i ogromne korki w godzinach szczytu.
Droga będzie miała po dwa pasy w obydwu kierunkach. Powstaną także podziemne przejścia dla pieszych: jedno pod torami kolejowymi i obiema jezdniami ul. Patriotów, drugie w rejonie urzędu dzielnicy.
Nowe ronda
Przebudowane zostaną także odcinki ulic: Patriotów, Szpotańskiego, Dworcowej i Mrówczej.
"Skrzyżowania ulic - Zwoleńskiej i Mrówczej, Zwoleńskiej i Patriotów, Patriotów, Szpotańskiego i Żegańskiej, Żegańskiej i Dworcowej, Pożaryskiego i Żegańskiej - wybudowane zostaną jako ronda. Wyjątkiem jest skrzyżowanie południowego wlotu ul. Mrówczej z ul. Zwoleńską - informuje ZMID. "Ponadto wybudowane zostaną ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, oświetlenie uliczne, kolektor MPWiK. Do prac drogowych zostaną zastosowane tzw. ciche nawierzchnie z dodatkiem miału gumowego" - dodają drogowcy.
ZMID zapewnia, że inwestycja zostanie zakończona w listopadzie 2016 roku.
Przetarg na budowę ogłoszono w sierpniu:
Plany ZMID na 2014 rok
kś
Źródło zdjęcia głównego: ZMID