"11 czerwca rozpocznie się pierwszy etap modernizacji linii nr R7 Warszawa – Dęblin. Na odcinku Garwolin – Dęblin zostanie wstrzymany ruch pociągów" – poinformowały w komunikacie wysłanym do mediów Koleje Mazowieckie.
Duże utrudnienia
Autobusy zastępcze będą jeździły pomiędzy Garwolinem a Dęblinem, a w kierunku Warszawy pasażerowie pojadą pociągami Kolei Mazowieckich. Rozkłady jazdy mają być skoordynowane tak, by pasażerowie mogli dogodnie się przesiadać. A na stacji w Garwolinie mają pomagać im informatorzy.
Dziennie w dni robocze autobusy będą wykonywały około 80 kursów, w dni wolne od pracy 48 kursów, a 52 w niedziele i dni świąteczne. Długość trasy przejazdu autobusu wynosi 74,3 km, zakładany czas przejazdu pomiędzy Garwolinem a Dęblinem będzie wynosił 106 minut. Na jeden kurs będzie od jednego do czterech autobusów, w zależności od liczby pasażerów.
- Wiemy, jak duże utrudnienia niesie ze sobą całkowite zamknięcie linii, dlatego staraliśmy się jak najlepiej zorganizować przejazdy na ten czas. Nasi pracownicy odbyli jazdy kontrolne w terenie. Odbyliśmy także szereg spotkań z lokalnymi władzami po to, aby dopasować rozkład ZKA do potrzeb podróżnych. Nie było to łatwe – wiązało się m.in. z wyznaczeniem nowych przystanków. Postawiliśmy także duże wymagania przed przewoźnikiem realizującym przewozy. Oczywiście, będziemy szczegółowo przyglądać się funkcjonowaniu ZKA już po jej uruchomieniu i dokonywać niezbędnych zmian, jeśli zajdzie taka potrzeba - zapewnia Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy KM.
Zostaną uruchomione dodatkowe przystanki: GARWOLIN PKP, RUDA TALUBSKA PKP, RUDA TALUBSKA PKS (na żądanie), WOLA ROWSKA PKS, ŁASKARZEW PRZYSTANEK PKS, ŁASKARZEW CENTRUM PKS, LEOKADIA 01 (PKS Przychód), LEOKADIA 02 (PKS St.Helenów), SOBOLEW PKP, GRABNIAK, KALEŃ DRUGI PKS, ŻYCZYN PRZEJAZD, ŻYCZYN SZKOŁA, ŻYCZYN PKP, STARA ROKITNIA PKS, DĘBLIN PKP.
Modernizacja 150 km torów
W ramach prac między Lublinem a Otwockiem PLK zmodernizują 150 km torów i sieci trakcyjnej do prędkości 160 km/h. Budowa drugiego toru między Otwockiem a Pilawą zdecydowanie zwiększy możliwości przejazdu pociągów. Modernizacja obejmie też 17 wiaduktów kolejowych oraz 31 mostów kolejowych.
W pierwszej kolejności, od czerwca tego roku do końca przyszłego, planowane są prace na odcinku od Lublina do Pilawy. Wprowadzona będzie zastępcza komunikacja samochodowa, a pociągi na trasie Lublin–Warszawa pojadą objazdem przez Łuków.
Od początku 2019 do końca 2020 roku prace planowane są między Pilawą a Otwockiem. Na tym odcinku, o długości 23 km, dobudowany będzie drugi tor, co pozwoli zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów.
Kolejarze rozbiorą wiadukt nad Kasprzaka
Kolejarze rozbiorą wiadukt nad Kasprzaka
ran