Węzeł Poligon ma zostać usytuowany na terenie wojskowym. Dlatego, korzystać z niego będzie mogło wyłącznie wojsko. Taka koncepcja nie spodobała się mieszkańcom, którzy uznali ją za marnotrawstwo środków.
– To jest zjazd techniczny dla wojska. Będzie zablokowany szlabanami i w specjalnych przypadkach będą z niego korzystały pojazdy wojskowe – odpowiadał mieszkańcom inż. Grzegorz Hetmanek, przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- To strata pieniędzy, jeśli to ma być zjazd tylko dla tirów zwożących na poligon czołgi. Czemu ma służyć zjazd na środku poligonu? Za nasze pieniądze fundujemy wojsku zabaweczkę – oburzał się jeden z mieszkańców.
Mieszkańcy krytycznie przeciw węzłowi na poligonie
Zjazdy tylko z jednej strony
Pojawiły się również zastrzeżenia do węzła Rembertów. Tam wszystkie zjazdy i wjazdy projektanci chcą usytuować przy ulicy Okuniewskiej - tylko po południowej stronie torów. Mieszkańcy oczekują również połączenia z terenem po północnej stronie torów. Zdaniem projektantów jest to niemożliwe.
– Po tamtej stronie są ulice niskiej klasy technicznej i nie mogą być powiązane z drogą ekspresową. Byłoby to też niezgodne z przepisami, bo minimalny odstęp pomiędzy węzłami to trzy kilometry. Tutaj mielibyśmy dwa węzły obok siebie – przekonywała Katarzyna Wójcicka, jedna z projektantek obwodnicy.
Jak dodała, kierowcy jadący od północnej strony dzielnicy nie powinni mieć problemu z dojazdem. – Wjechać tam będzie można ulicą Niemcewicza, później 1 Praskiego Pułku, która posiada przejazd przez tory – sprecyzowała projektantka.
Mieszkańcy uważają, że zaproponowany dojazd do węzła będzie mało funkcjonalny. - Jak ja mam jechać do Wesołej z drugiej strony Rembertowa po to żeby wjechać na ekspresówkę, bo przejazd przez tory będzie zakorkowany to nie ma to sensu – komentował jeden z mieszkańców.
Czy projektanci uwzględnią uwagi mieszkańców?
Inwestycja za 2 miliardy złotych
Wschodnia Obwodnica Warszawy ma przebiegać na odcinku od węzeł "Drewnica" na drodze S-8 – węzeł "Zakręt" na drodze nr 2. Jej przebieg określiła firma Jacobs Polska na zlecenie drogowców.
Długość projektowanej trasy wynosi około 15 km i różni się w zależności od wariantu. Drogowcy zbieraja opinie mieszkańców. Deklarują, że jeśli ich uwagi będą zasadne i możliwe do wprowadzenia pod kątem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym, to zostaną uwzględnione.
Opracowanie projektowe uwzględnia budowę drogi klasy S, dróg dojazdowych i obsługujących, węzłów, wiaduktów, kładki dla pieszych, urządzeń ochrony środowiska oraz przebudowę fragmentów istniejącego układu drogowego.
Szacowany koszt budowy, dokumentacji i wykupu gruntów to ponad 2 miliardy złotych.
Kolejne spotkania informacyjne:
Zielonka, 12.02.2013 r. godz. 17.30, Miejskie Gimnazjum w Zielonce, ul. Łukasińskiego 1/3.
Marki/Ząbki, 13.02.2013 r. godz. 19.15, Budynek Trybuny Głównej na terenie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, ul. Słowackiego 21, Ząbki.
Wesoła, 14.02.2013 r. godz. 17.30, Budynek Ochotniczej Straży Pożarnej, Sala I piętro, ul. I Praskiego Pułku 31, Wesoła.
Sulejówek, 18.02.2013 r. godz. 18.00, Budynek Zgromadzenia Zakonnego Sióstr Służebnic Ducha Świętego, ul. Wspólna 45, Sulejówek.
bf/b