Metro Warszawskie, korzystając z mniejszego ruchu pasażerskiego, rozpoczęło wakacyjne prace. Naprawa czeka ruchome schody na stacji Centrum, wymieniona zostanie winda na Marymoncie, mycie i dezynfekcję czeka ponad 12 tysięcy siedzeń w pociągach.
W ramach prac zaplanowano remont sześciu ciągów schodów ruchomych, prowadzących na stację Centrum od strony patelni. Prace rozpoczną się w drugiej połowie lipca. Roboty będą odbywały się w trzech etapach. W każdym wyłączane i remontowane będą po dwa ciągi – po jednym na każdy z peronów.
"Oznacza to, że pozostałe będą cały czas dostępne dla pasażerów. Planowo naprawa wszystkich sześciu ciągów schodów ruchomych ma potrwać ponad miesiąc" - podało Metro Warszawskie w komunikacie.
Wymiana i budowa wind
Z kolei na stacji Marymont wymieniana jest wysłużona winda, znajdująca się tuż przy hali targowej. "Po awarii okazało się, że koszt naprawy windy jest na tyle wysoki, że bardziej opłacalne będzie zastąpienie jej nową" - przekazało Metro Warszawskie. Te prace mają zakończyć się w połowie lipca.
Na bieżąco prowadzone są też mniejsze naprawy i konserwacja urządzeń w metrze. Odnawiane będą również toalety przy pierwszej linii, na stacjach Dworzec Gdański i Świętokrzyska.
Równolegle wymieniana jest wiata przy stacji Świętokrzyska.
Trwa również budowa wind na stacji Pole Mokotowskie. Dwie z nich zostaną wybudowane po obu stronach alei Niepodległości, przy już istniejących zejściach do metra na wysokości ulicy Giordana Bruna. Będzie można nimi zjechać na poziom antresoli stacji, a potem przejść do trzeciej nowej windy, transportującej na peron.
Szlifowanie torów
Część niezbędnych prac odbywa się tak, by nie odczuwali tego pasażerowie, choćby szlifowanie torów. Te roboty prowadzone są nocami, w najbliższym czasie takie zadanie zostanie zrealizowane na pograniczu Żoliborza i Bielan na linii M1 oraz na Woli na linii M2.
Szlifowanie odbywało się już w czerwcu, kontynuowane będzie w lipcu i sierpniu. Ostatnią turę w tym roku zaplanowano na grudzień.
12 tysięcy siedzeń do umycia
Podczas wakacji Metro Warszawskie zadba też o czystość w wagonach. Planowane jest umycie ponad 12 tysięcy siedzeń w pociągach. "W pierwszej kolejności siedzenia są odkurzane, później myte i czyszczone za pomocą szorowarek. Następnie ściąga się pianę odkurzaczem i czeka, aż całość wyschnie. Na koniec tapicerka ponownie jest odkurzana" - opisała spółka.
W sierpniu zaplanowana jest także dezynsekcja co najmniej 70 pociągów. Jak zapewniono całe wnętrze wagonu, w tym miejsca trudno dostępne i kabiny maszynistów, są opryskiwane bezpiecznymi dla ludzi środkami. Potem pojazd jest zamykany na 30 minut, a w następnej kolejności wietrzony. Po takim zabiegu może być ponownie włączony do ruchu pasażerskiego.
Źródło: tvnwarszawa.pl