Przedstawiciele warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej chwalą się "odebraniem malatury" pierwszego z 21 zamówionych pociągów. Latem rozpocznie się jego testowanie. Regularne kursy skład rozpocznie w przyszłym roku.
Malatura to w kolejarskim żargonie zewnętrzna powłoka lakiernicza pociągu. Pod koniec maja przedstawiciele SKM dokonali pomiaru grubości powłoki oraz sprawdzili przyczepność lakieru do konstrukcji stalowej. Jak przekazali, testy wypadły pomyślnie. "Eksperci z SKM weryfikowali prace na każdym etapie powstawania malatury – od przygotowania powierzchni przed malowaniem po nałożenie warstwy finalnej i powłoki anty-graffiti" – czytamy w komunikacie kolejarzy.
Kolejnym etapem produkcji będzie wyposażenie wnętrza wagonów. - Aktualnie pierwszy pojazd jest już w całości pomalowany. Jest to kolejny ważny etap wykonany zgodnie z założonym harmonogramem. W okresie wakacyjnym planujemy zakończenie produkcji i rozpoczęcie badań homologacyjnych – mówi cytowany w komunikacie Bogdan Laciuga, kierownik projektu w NEWAG S.A., producenta zamówionych przez Warszawę pociągów.
Jak zapowiadają kolejarze, pierwszy pociąg będzie kompletny już w lecie tego roku. W okresie wakacyjnym pojedzie na testy na tor doświadczalny w Żmigrodzie. Wiosną 2022 roku pierwsze nowe pociągi pojawią się w Warszawie.
Największy zakup w historii SKM
Umowa na zakup 21 pociągów została podpisana w kwietniu ubiegłego roku. Nowe składy mają być wyposażone w monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe, hotspot wi-fi, ładowarki USB oraz ratujące życie defibrylatory AED. Każdy z nich ma też być klimatyzowany i w pełni dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
To największy zakup w historii warszawskiej SKM. Wartość całego zamówienia wyniesie prawie 668 milionów złotych. Część tej kwoty pochodzi ze środków unijnych w wysokości ponad 202 milionów.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: SKM