Trwa przebudowa placu Na Rozdrożu. Stanowiące barierę dla wielu mieszkańców przejścia podziemne zostały zasypane. Po remoncie będą tu tylko "zebry" w poziomie ulicy. Urzędnicy poinformowali też o kolejnych miejscach, gdzie powstaną naziemne przejścia.
W czwartek wiceprezydent stolicy Michał Olszewski, przewodnicząca Rady Warszawy Ewa Malinowska-Grupińska oraz dyrektor Zarządu Dróg Miejskich Łukasz Puchalski dokonali symbolicznego zasypania jednego z przejść podziemnych na modernizowanym obecnie placu Na Rozdrożu. Modernizacja tego ważnego węzła przesiadkowego rozpoczęła się w kwietniu.
Ratusz informuje, że wraz z przebudową placu zlikwidowane zostanie przejście podziemne łączące przystanki autobusowe. Zniknie również zejście przy alei Wyzwolenia, którym można było dostać się na skwer z fontanną po zachodniej stronie placu. Po zakończeniu prac wszystkie przejścia będą naziemne – w tym dwa nowe: po zachodniej stronie Alej Ujazdowskich (przez wlot ul. Koszykowej) oraz w osi alei Wyzwolenia.
- Inwestycja idzie sprawie - powiedział Łukasz Puchalski. - Myślę, że na wiosnę zaprosimy do korzystania z wind - zapowiedział Puchalski.
Jak się zmieni plac Na Rozdrożu?
Budowane na placu Na Rozdrożu windy prowadzić będą prosto na przystanki autobusowe w ciągu Trasy Łazienkowskiej, na które do tej pory można się było dostać jedynie po długich schodach. One również są odnawiane.
Przystanki w rejonie placu również zostaną przebudowane, poszerzone i wyposażone w więcej miejsc do siedzenia oraz wyższy, profilowany krawężnik, który ułatwi wsiadanie do autobusu. Na krańcach przystanków pojawi się więcej zieleni.
Urzędnicy podkreślają, że na przebudowie placu skorzystają też rowerzyści. Istniejące przejazdy zostaną poszerzone, a równolegle do nowego przejścia w rejonie Koszykowej powstanie nowy przejazd, do którego prowadzić będzie droga rowerowa łącząca się z resztą tras dochodzących do placu.
Dalsze zmiany wzdłuż Trasy Łazienkowskiej
Jak przypomniał Michał Olszewski, metamorfoza placu to element większego projektu "Dostępna Trasa Łazienkowska".
- Jest to projekt, który zakłada nie tylko przebudowę placu, wytyczenie przejść dla pieszych i ścieżek rowerowych, ale również budowę wind, które będą ułatwiały dostęp do przystanków autobusowych na Trasie Łazienkowskiej. Ale to nie koniec działań miasta w kierunku likwidacji barier komunikacyjnych – kolejnym przedsięwzięciem, które mamy w planach, jest modernizacja skrzyżowania alei Niepodległości z ulicą Wawelską, którego pokonanie sprawia ogromną trudność pieszym - powiedział Olszewski.
W kwestii usuwania barier dyrektor Puchalski wyliczył kilka innych inwestycji. - Przygotowaliśmy rampy przy ulicy Kinowej, tak by można było, pokonywać trasę bez wchodzenia po schodach. Kończymy też projekt na Poligonowej przy skrzyżowaniu z Ostrobramską, gdzie też przejście naziemne, mam nadzieję, w przyszłym roku wyznaczymy - doprecyzował Puchalski.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa