Nowy odcinek S17 coraz bliżej. GDDKiA: złożyliśmy wniosek o pozwolenie na użytkowanie trasy głównej

Budowa na odcinku trasy S17 przy węźle Warszawa Wschód (Zakręt)
Odcinek trasy S17 przy węźle Warszawa Wschód (Zakręt) prawie ukończony
Źródło: Artur Węgrzynowicz/tvnwarszawa.pl
Prace na odcinku trasy S17 pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska są na finiszu. Do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego złożono wniosek o pozwolenie na użytkowanie trasy głównej.

Jak przekazała nam rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska zaawansowanie prac na odcinku trasy S17 pomiędzy węzłem Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska wynosi 96 procent. - Obecnie realizowane są między innymi roboty związane z montażem barier energochłonnych, wykonaniem oznakowania poziomego i pionowego, końcowymi robotami bitumicznymi. Ponadto trwa podłączanie oświetlenia i roboty porządkowe - poinformowała Tarnowska.

Dodała, że do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego został złożony wniosek o pozwolenie na użytkowanie dla trasy głównej. - Po pozyskaniu decyzji będziemy mogli dopuścić do ruchu ciąg główny. Pozostałe prace szacujemy, że zakończą się jesienią - wskazała Tarnowska.

Przekazała również, że "w procedowaniu są jeszcze roszczenia wykonawcy, w których oczekuje on wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych". - Termin może zostać przesunięty w sytuacji gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót - zastrzegła przedstawicielka GDDKiA.

Trzypoziomowy węzeł

Łączna długość budowanego odcinka pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska wynosi około 2,5 kilometra. Umowa na projekt i budowę została podpisana w listopadzie 2017 roku. Jej wartość wyniosła ponad 240 milionów złotych.

Na nowym odcinku powstał trzypoziomowy węzeł Warszawa Wschód w miejscowości Zakręt. Na najniższym poziomie –1 poprowadzono jezdnię z dwoma pasami ruchu, obsługującą szlak Warszawa - Mińsk Mazowiecki. Na poziomie 0 będzie rondo, pod którym powstaną przejścia podziemne dla pieszych oraz rowerzystów. Z ronda będzie można wjechać na łącznice węzła. Na poziomie +1 ulokowano drogę ekspresową S17, stanowiącą fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy, który w przyszłości zostanie połączony z S8 na wysokości Marek.

Czytaj także: