Na Wisłostradzie powstanie przejście dla pieszych. Dyrektor drogowców odpowiada na pytania o korki

Powstanie nowe przejście dla pieszych przez ul. Wybrzeże Kościuszkowskie, na wysokości Karowej

Powstanie nowe przejście dla pieszych przez ul. Wybrzeże Kościuszkowskie, na wysokości Karowej
"Most połączył dwa brzegi Wisły"
Źródło: Tomasz Zieliński / tvnwarszawa.pl

Wiosną ma być gotowa kładka pieszo-rowerowa łącząca brzegi Wisły. Aby połączyć ciąg pieszo-rowerowy z Karową na Wisłostradzie powstaną: dodatkowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy. Pojawiają się pytania o korki, jednak Łukasz Puchalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich zapewnia: straty dla kierowców na tym ciągu komunikacyjnym, będą bardzo minimalne.

Most pieszo-rowerowy łączy już oba brzegi Wisły - na wysokości Karowej na Powiślu i Okrzei na Pradze. Jego budowa nadal trwa - ma być gotowy na wiosnę 2024 roku.

Zarząd Dróg Miejskich planuje na Wisłostradzie, praktycznie przy skrzyżowaniu z ulicą Karową, wybudować przejście dla pieszych i przejazd rowerowy wraz z sygnalizacją świetlną.

W tej chwili jadący od strony Żoliborza mogą skręcić w prawo w Karową, a osoby wyjeżdżające z Karowej mogą tylko jechać w prawo w kierunku Mokotowa. Kiedyś możliwy był również wyjazd z Karowej w lewo w kierunku Żoliborza i taki układ drogowy powróci w połowie 2024 roku.

- Skrzyżowanie z Karową będzie skrzyżowaniem, prawie pełnorelacyjnym. Nie będzie można skręcić od strony Mokotowa w ulicę Karową, natomiast z ulicy Karowej będzie można dodatkowo wyjechać na Wisłostradę w kierunku Żoliborza - potwierdził dyrektor Zarządu Dróg Miejskich Łukasz Puchalski.

Jak będzie wyglądała organizacja ruchu?

Wyjaśnił, że gdy przechodzić będą piesi i przejeżdżać rowerzyści, to również będzie zielone światło dla samochodów, które będą skręcały z Karowej w kierunku Żoliborza. To jest istotne, bo w tej chwili całe Powiśle jadąc w kierunku Żoliborza musi wyjeżdżać przez Nowy Zjazd, gdzie łączy się ruch z ulicy Browarnej, Dobrej, ze zjazdem z Trasy W-Z. Przez to tworzą się korki i jest kłopot z wyjazdem. Dzięki wprowadzonym zmianom, część ruchu z Powiśla, wyjedzie przez ulicę Karową. Nowy Zjazd będzie służył w głównej mierze kierowcom, którzy jadą od strony placu Bankowego - zaznaczył.

Pytany, czy dodatkowa sygnalizacja świetlna nie spowoduje jeszcze większych korków na zatłoczonej Wisłostradzie, wyjaśnił, że arteria korkuje się głównie w godzinach szczytu a przez resztę czasu ruch odbywa się w miarę płynnie.

- Dla godzin szczytu kluczowa jest sygnalizacja przy Nowym Zjeździe. To jest miejsce "korkogenne" dla tego obszaru. To właśnie w tym miejscu tworzą się pierwsze zatory - podkreślił. Wyjaśnił, że sygnalizacje przed tym skrzyżowaniem, jak i po, również są w zintegrowanym systemie zarządzania ruchem.

Zmiany już w 2024 roku

Sygnalizacja przy ulicy Karowej, będzie również zsynchronizowana, co ma zminimalizować straty dla kierowców.

- Taka organizacja ruchu zostanie wprowadzona w połowie 2024 r. W tej chwili wykonywana jest dokumentacja projektowa nowej organizacji ruchu, która ma być gotowa do końca roku. Na początku roku chcemy ogłosić przetarg i znaleźć wykonawcę. Do połowy przyszłego roku powinny już wszystkie zmiany obowiązywać - powiedział dyrektor ZDM.

W przyszłym roku ma zostać wykonany remont ulicy Okrzei po praskiej stronie, a docelowo kładka miałaby mieć tam połączenie do ulicy Kawęczyńskiej, a po stronie Powiśla i Śródmieścia z Krakowskim Przedmieściem.

Czytaj także: