Tydzień bez trzech stacji metra. "Istniejący odcinek trzeba połączyć z budowanym"

Stacja Ulrychów -  budowa II lini metra
Rafał Trzaskowski o budowie ostatniego odcinka drugiej linii metra
Źródło: TVN24
Kończą się prace przy budowie metra na Bemowo. Teraz, jak informuje ratusz, nowy odcinek trzeba zintegrować z czynną linią M2. W tym czasie podziemna kolejka pojedzie w skróconej relacji. 

- Budowa metra na Bemowie wkracza w decydującą fazę. Istniejący odcinek trzeba połączyć z budowanym - skonsolidować systemy sterowania i zasilania, awaryjny, szynę prądową oraz przyłącza światłowodowe i telefoniczne, by zapewnić łączność z dyspozytorniami i centralą na STP Kabaty - mówi Monika Beuth-Lutyk, rzeczniczka prasowa stołecznego ratusza.

Prace wymagają czasowego wyłączenia stacji Księcia Janusza, Młynów i Płocka. Od 1 do 8 maja pociągi będą jeździły na trasie: Trocka – Rondo Daszyńskiego.

Zostanie uruchomiona linia zastępcza ZM2. Autobusy będą kursowały na trasie: RONDO DASZYŃSKIEGO – Prosta – M. Kasprzaka – Płocka – Górczewska – Os. GÓRCZEWSKA. W godzinach szczytu będą dodatkowe kursy ZM2 na trasie: RONDO DASZYŃSKIEGO – Prosta – M. Kasprzaka – Płocka – Górczewska – METRO KSIĘCIA JANUSZA. Inaczej pojadą też autobusy linii: 714, 719 i 729 – skończą swoje trasy na pętli Os. Górczewska.

Metro będzie jeździło na skróconej trasie
Metro będzie jeździło na skróconej trasie
Źródło: WTP

Metro na Bemowo

Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 "Ulrychów" - położonej w ciągu Górczewskiej i C04 "Bemowo" zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich.

Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca otrzyma za zrealizowanie inwestycji 959 249 940,00 zł. Prace zakończą się w lipcu.

Drugi etap budowy 5 stacji odcinka zachodniego i wschodnio-północnego jest częścią projektu "Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III", który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł uzyskano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

Czytaj także: