Zapowiedzieli otwarcie fragmentu Kondratowicza. Przez usterkę sygnalizacji ulica wciąż pozostaje zamknięta

Zamknięte skrzyżowanie Kondratowicza i Rembielińskiej
Przejazd Kondratowicza wciąż zamknięty
Źródło: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl
Już w sobotę, 10 września, kierowcy mieli pojechać przebudowanym fragmentem ulicy Kondratowicza - pomimo zapowiedzi stołecznego ratusza, w niedzielę rano ulica wciąż była zamknięta. Wykonawca musi najpierw usunąć usterkę sygnalizacji.

W sobotę o godzinie 10 drogowcy mieli otworzyć ciąg ulic Kondratowicza - Łabiszyńska nad wybudowaną stacją metra Bródno. Dostępny miał być odcinek między Rembielińską a Łabiszyńską. Przejezdna miała być także ulica Rembielińska.

W sobotę około godziny 15 na skrzyżowaniu Kondratowicza i Rembielińskiej był reporter tvnwarszawa.pl Mateusz Szmelter. Ustalił, że ulica nie została otwarta zgodnie z zapowiedziami - Przejazd przez skrzyżowanie wciąż jest wygrodzony - przekazał.

Skrzyżowania nie udało się otworzyć również w niedzielę rano. Jak przekazał nam Jakub Dybalski z Zarządu Dróg Miejskich, komisja odbierająca inwestycję stwierdziła usterkę w działaniu sygnalizacji. Usterka ma zostać usunięta przez wykonawcę metra.

Ratusz zapowiadał w czwartek, że w kolejnym etapie planowane jest otwarcie gotowej, południowej jezdni Kondratowicza między Łabiszyńską i Chodecką, na której ruch będzie zapewniony w obie strony. W tym czasie na jezdni północnej wciąż będą trwały prace. Następnie na odcinku od Chodeckiej do Malborskiej do ruchu dopuszczone będą pojazdy komunikacji miejskiej, natomiast w pełni przejezdny będzie odcinek od Malborskiej do św. Wincentego.

Jak przekazał ratusz, harmonogram robót zakłada otwarcie wszystkich jezdni Kondratowicza do końca 2022 roku. Pozostałe prace, inne niż drogowe – związane m.in. z zielenią, mają zostać ukończone w 2023 roku.

Autobusy wracają na dawne trasy

Dzień po otwarciu skrzyżowania Kondratowicza, Bazyliańskiej i Rembielińskiej, zmienią się trasy autobusów komunikacji miejskiej. Autobusy 112, 204, 240, N02, N64 powrócą na trasy podstawowe (sprzed objazdów spowodowanych budową II linii metra).

Linia 112 z pętli CH Marki pojedzie Chodecką, Łojewską, Łabiszyńską, Kondratowicza, Bazyliańską, Wysockiego, Toruńską, mostem Grota-Roweckiego na Chomiczówkę. Linia 204 pojedzie z Os. Derby przez Białołęcką, Kopijników, Łabiszyńską, Kondratowicza, Rembielińską, Bartniczą, Wysockiego, Odrowąża, Pożarową do PKP Praga. Linia 240 z Marek pojedzie Chodecką, Łojewską, Łabiszyńską, Kondratowicza, Bazyliańską, Wysockiego, Toruńską na Żerań.

Linie nocne: N02 pojedzie z Marysina, ulicami: św. Wincentego, Matki Teresy z Kalkuty, Chodecką, Łojewską, Łabiszyńską, Kondratowicza, Bazyliańską, Wysockiego, Toruńską, mostem Grota-Roweckiego do Metra Młociny a N64 z Dworca Centralnego przez rondo Żaba, Odrowąża, Wysockiego, Bartniczą, Wyszogrodzką, Chodecką, Łojewską, Łabiszyńską, Kondratowicza, Bazyliańską, Wysockiego, Marywilska, i dalej na Choszczówkę.

"Ponownie uruchomione zostaną przystanki: Rembielińska, Kondratowicza, Suwalska, Bazyliańska, św. Hieronima i Turmoncka" - poinformował Zarząd Transportu Miejskiego.

Zmiany na Kondratowicza

Drogowcy zapowiadali, że główna arteria Targówka zostanie wybudowana "niemalże od podstaw". Przypomnieli, że Kondratowicza jest szeroka na 60 metrów i posiada pokaźny pas dzielący między jezdniami. To rezerwa pod trasę tramwajową, planowaną w tym miejscu dekady temu. Zamiast niej powstało metro, dlatego przestrzeń można elastycznie kształtować. Kondratowicza ma się zamienić w "aleję tysiąca drzew", bo obok 300 istniejących ma być docelowo posadzonych około 700 nowych.

Ulica Kondratowicza - wizualizacja
Ulica Kondratowicza - wizualizacja
Źródło: Urząd miasta

Oprócz tego obiecali 136 tysięcy krzewów w różnych gatunkach oraz nowe trawniki i łąki kwietne. Wzdłuż ulicy zaplanowano około 100 ławek. Wokół nich architekci z pracowni WXCA przewidzieli małe skwery, a także duży zielony skwer przy stacji Bródno. Jak podkreślił ZDM, dziesiątki drzew i tysiące krzewów miało pojawić się również w rejonie stacji Zacisze.

Układ jezdni pozostanie zasadniczo zachowany, czyli po dwa pasy w każdym kierunku. Dużą przemianę przejdzie sieć tras rowerowych. Między stacjami metra pojawią się dwie dwukierunkowe drogi dla rowerów o szerokości trzech metrów każda. 

20220729_115857
Metro na Bródno
Źródło: Mateusz Szmelter, tvnwarszawa.pl
Czytaj także: