Maszyna MSS właśnie kończy betonowanie mostu, który połączy Wilanów z Wawrem. Do tej pory drogowcy zapewniali, że Południowa Obwodnica Warszawy, zgodnie z planem, zostanie ukończona w całości jeszcze w tym roku. Okazuje się, że pewny jest tylko termin oddania wawerskiego odcinka trasy.
Pod koniec grudnia w "Faktach" TVN informowaliśmy, że do zakończenia budowy pierwszej nitki mostu, który zepnie dwa południowe brzegi Wisły i połączy Wilanów z Wawrem, brakuje zaledwie kilku metrów.
- Na początku przyszłego roku planujemy technicznie i technologicznie spiąć południową nitkę mostu. Nastąpią wtedy prace wykończeniowe w postaci izolacji nawierzchni - mówił wówczas Jarosław Wąsowski z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Teraz drogowcy chwalą się na Twitterze, że kończą kolejny element tej inwestycji.
Betonowanie mostu
Budowa mostu łączącego Wilanów z Wawrem to jeden z trzech etapów budowy 18,5-kilometrowej Południowej Obwodnicy Warszawy, która ma spiąć ze sobą odcinki autostrady A2. Pracę trwają na odcinku od węzła Puławska do węzła Lubelska. Przez Ursynów będzie biegła tunelem pod linią metra. Po minięciu Wilanowa, kierowcy wjadą na most, a potem odcinkiem wawerskim dojadą do właśnie do węzła Lubelska. Droga będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, każda po 14,5 metra szerokości, a także ścieżki pieszo-rowerowe po obu stronach. Sam most docelowo będzie mieć półtora kilometra długości i 46 metrów szerokości. Budowa przeprawy będzie kosztować ponad 700 milinów złotych.
W tym tygodniu GDDKiA poinformowała, że właśnie kończy się betonowanie mostu maszyną MSS, czyli ważącym 650 ton gigantem, składającym się z ruchomych rusztowań i szalunków. Prace trwają po wawerskiej stronie mostu.
Trwa ostatnie betonowanie mostu maszyną MSS w ciągu #S2 #POW po stronie wawerskiej #ŁączymyPolskę #FunduszeEU pic.twitter.com/82cf2ZaaRg
— GDDKiA Warszawa (@GDDKiA_Warszawa) 23 stycznia 2020
POW opóźniona?
Jak zapowiadała w ubiegłym roku GDDKiA, planowany termin zakończenia wszystkich prac to trzeci kwartał 2020 roku. Dwa pierwsze odcinki miały być oddane do końca sierpnia. Z odcinka wawerskiego drogowcy i ciężki sprzęt mieli zniknąć cztery miesiące później. Jednak w sprawie dotrzymania terminów pojawiły się wątpliwości. Wyraził je w listopadzie ubiegłego roku, powołując się na trzy niezależne źródła, Robert Kempa - burmistrz Ursynowa. Jego zdaniem ukończenie tunelu pod Ursynowem może opóźnić się nawet o rok. Wówczas GDDKiA zaprzeczała tym informacjom. Z ostatnich wypowiedzi wynika jednak, że tylko jeden z terminów jest w tej chwili pewny.
- Termin zakończenia robót w przypadku zadania A - odcinek z tunelem na Ursynowie i B - odcinek z mostem przez Wisłę zostanie wskazany po rozpatrzeniu roszczeń złożonych przez wykonawców. Realizujemy również wszelkie, możliwe działania, które mają pozwolić na udostępnienie jeszcze w 2020 r. wszystkich trzech odcinków trasy S2 w Warszawie. Jeśli chodzi o zadanie C - odcinek biegnący przez Wawer termin oddania do ruchu przewidziany został w grudniu 2020 roku - przekazała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA w Warszawie. Nie sprecyzowała jednak, o jakie roszczenia chodzi.
Budowa mostu Południowego opóźni się
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24