Trzy linie dzienne i jedna nocna na Trasie Mostu Północnego

Te linie pojadą nowym mostem / fot. Maciej Wężyk, tvnwarszawa.pl
Te linie pojadą nowym mostem / fot. Maciej Wężyk, tvnwarszawa.pl

101 z Nowodworów na Młociny, 503 skrócone do centrum miasta, 510 na Trakcie Królewskim - takie zmiany w komunikacji miejskiej proponuje ZTM. Mają wejść w życie po otwarciu mostu między Bielanami, a Białołęką.

Choć sama przeprawa oddana zostanie dopiero za kilka miesięcy, Zarząd Transportu Miejskiego nie zasypia gruszek w popiele i już szykuje się do wprowadzenia niezbędnych zmian w układzie tras autobusowych. Cel: skrócić dojazd z Tarchomina do stacji I linii metra.

Na stronie internetowej dzielnicy Białołęka pojawiła się właśnie lista proponowanych zmian. Urzędnicy zastrzegają, że to wstępna propozycja. Wszelkie uwagi od mieszkańców będą przekazane do ZTM.

101 i 404 wspólną trasą na Młociny

Mieszkańcy Nowodworów będą mogli dojechać do stacji Metro Młociny autobusami linii 101 i 404, które pojadą ulicami Światowida, Myśliborską, i dalej trasą mostu Północnego do stacji metra. W porannym szczycie autobusy będą kursowały co około 4 minuty.

Z kolei pasażerowie z Legionowa i Jabłonny będą mogli przesiąść na Modlińskiej do linii 508, która okrężną trasą przez Modlińską połączy dwie stacje metra: Młociny i Marymont. - Linia 508 zapewni połączenie południowego Tarchomina oraz osiedli położonych przy białołęckim ratuszu ze stacją metra Młociny. Ponadto zapewni dodatkowe połączenie tych części dzielnicy z ciągiem ulicy Modlińskiej i - przez most Grota-Roweckiego - z Żoliborzem oraz Marymontem - wyjaśniają urzędnicy.

W godzinach szczytu 508 ma kursować co 8 minut.

fot
fot

510 na Uniwersytet, 503 na Ursynów

Zmieni się trasa linii 510, która w godzinach szczytu kursować ma teraz co 12 minut. Autobusy tej linii dalej będą jeździć przez most Grota-Roweckiego do metra Marymont. Dalej pojadą już nie ulicą Popiełuszki i aleją Jana Pawła II, lecz przez pl. Wilsona i Krakowskie Przedmieście do Al. Jerozolimskich i dw. Centralnego.

To z kolei oznacza, że północnej części miast zniknie linia 503. Nie wiadomo jeszcze, gdzie dojedzie z Ursynowa - w propozycji ZTM jest mowa o "funkcjonalnym centrum miasta". W praktyce może to oznaczać np. pętlę przy dw. Centralnym.

Nie zmieni się za to trasa linii 511. - Jak pokazują analizy, skierowanie linii 511 przez most Skłodowskiej-Curie wydłużyłoby sumaryczny czas podróży tą linią i dalej metrem do centrum miasta - przekonuje ZTM.

Nocne na mosty, ekspresy do likwidacji

Zmiany czekają też linie nocne. Nowym mostem pojadą autobusy z numerem N01. Linia zostanie wydłużona tak, by połączyć stację metra Młociny z Tarchominem. Z kolei autobusy linii N13 i N63, które do tej pory kursowały przez most Świętokrzyski i rejon dw. Wileńskiego, pojadą teraz al. Jana Pawła II, przez rondo "Radosława", ulicą Popiełuszki i mostem Grota-Roweckiego.

Zniknie natomiast linia N53, która łączyła metro Marymont z Tarchominem.

Zlikwidowane zostaną też linie ekspresowe E-4 i E-8.

ZOBACZ SZCZEGÓŁY PROPOZYCJI ZTM

Co sądzicie o planowanych zmianach? Czekam na opinie. Piszcie na warszawa@tvn.pl

ran/roody

Czytaj także: